Stockholmshem söker Lokaladministratör - automatiskt sparad

Arbetsbeskrivning

Är du en handlingskraftig och erfaren administratör med intresse för människor, datorsystem och ekonomi? Vill du arbeta i en utvecklingsinriktad verksamhet där du kan bidra till samhällsnytta? Då kan det vara dig vi söker!




Vill du vara med och utveckla Stockholm? På Stockholmshem är vi stolta över att bygga och förvalta hållbara bostadsområden åt alla stockholmare. Hos oss är kunden verkligen i centrum. Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och närmiljö samt där vi vågar testa nya saker? Då har du ett jobb att söka.

 

Ditt uppdrag

Som Lokaladministratör på Stockholmshem är du systemadministratör för kommersiella lokaler i vårt fastighetssystem Fast2. Du fungerar även som ett administrativt stöd för medarbetare som arbetar med Kommersiella lokaler.  

Du registrerar och aktiverar lokalhyresavtal, överlåtelser och uppsägningar samt uppdaterar och förvaltar information i fastighetssystemet. Du ansvarar även för att bevaka inbetalningar av depositioner samt för att hålla ihop komplexa ärenden kopplat till debitering och kreditering av avier, tillsammans med ekonomi.

I dina uppgifter ingår också att löpande presentera utfall och statistik men även att ta fram information och hantera informationsutskick.




Vem är du?

Vi söker dig med förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Att du med noggrannhet kan planera och strukturera ditt arbete samt driva processerna in i mål är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Mycket av framgången i uppgiften ligger även i förmågan att kommunicera, stötta och samarbeta med andra människor.

Du har god systemvana och det är naturligt för dig att initiera och driva förbättringsarbete både koppla till systemstöd och arbetssätt.




För denna tjänst krävs att du har:

En godkänd gymnasieutbildning, och minst 2 års erfarenhet av hyres- och/eller avtalsadministration på ett fastighetsbolag.

Erfarenhet av hyres- och/eller avtalsadministration inom kommersiell förvaltning är meriterande. Erfarenhet av Fast 2 är meriterande. Kunskap om redovisning eller fastighetsekonomi är också meriterande.

 

Vi erbjuder dig

Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att semesterväxla.




Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och vi ser gärna sökande med många erfarenheter och bakgrund.

 

Om Stockholmshem

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.




Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 20 september 2022. Urval och intervjuer kommer ske löpande under annonstiden. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Zoi Bergström, 08-508 391 28. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikaela Pamsjö, Chef specialförvaltning på tel: 08-508 39 718. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.

 

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Hem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024

28 november 2024