OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbete o bostad
Vi på Arbete o bostad behöver just nu förstärka vårt team med ytterligare en kompetent stöd- eller boendeassistent. Drivs du av möjligheten att få jobba med kompetenta kollegor och att ha ett jobb som gör skillnad? Då kan det vara dig vi söker!
Ditt uppdrag
I ditt uppdrag kommer du att arbeta med personer med måttliga till stora sociala och kommunikativa stödbehov. Vi arbetar utifrån varje individs genomförandeplan och med andra personer i deras nätverk. I arbetet ingår omvårdnad, journalföring samt serviceinsatser såsom matlagning, städ, tvätt och stöd med personlig hygien och med de boende vara delaktig i deras aktiviteter.
Du kommer att arbeta dag och kväll och helg eller bara natt.
Delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter kommer att ingå. Du har stöd av lokala instruktioner och fastställda rutiner och ett övergripande kvalitetsledningssystem.
Du tar aktiv del i planering och genomförande av de boendes beviljade insatser.
I ditt arbete ska du agera för god kvalitet och måluppfyllelse enligt verksamhetens samtliga styrdokument samt aktivt verka för utveckling på arbetsplatsen. För att säkerställa kvalitet är det också av vikt att du kan identifiera förbättringsområden och genomföra dessa.
Din bakgrund
För att arbeta som stöd- eller boendeassistent hos oss behöver du ha gymnasieexamen inom vård och omsorg, vuxenutbildning inom vård och omsorg eller omvårdnadsutbildning som motsvarar undersköterskekompetens och erfarenhet av arbete med omsorg av personer med funktionsnedsättning. Vidare har du goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda dokumentationskunskaper.
Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Vidare är du en person som är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Sist men inte minst söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Helene Jöerand, verksamhetschef, 018-727 82 79.
Facklig företrädare: Kommunal, Henrik Jonsson, 018-727 16 27.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43