OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Välkommen att söka jobb hos oss inom Funktionshinderomsorgen, en flexibel arbetsplats inom Värnamo Kommun.
Vi arbetar med individer inom IF-spektrat och socialpsykiatri. Hos oss kan man arbeta inom olika områden såsom: Personlig assistans, servicebostäder, gruppbostäder, boendestöd eller korttidsverksamhet. Inom de olika områdena samverkar vi vilket gör att man som medarbetare får möjlighet att utveckla sin kompetens och förmåga i flera olika arbetslag.
Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS:
Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan.
Vi strävar efter att alltid hjälpa och stötta varandra och ge medarbetaren möjlighet till utveckling.
I denna annons söker vi flera tjänster inom våra olika områden och vi ser gärna att du som sökande berättar vad du är intresserad av så att vi får rätt person till rätt tjänst.
Uppdrag
Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal.
I arbetsuppgifterna ingår också rehabilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter.
Kompetens och erfarenhet
Vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Erfarenhet av arbete med personer som på olika sätt behöver stöd i vardagslivet är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För arbete med barn och ungdomar upp till 18 år krävs ett utdrag från belastningsregistret.
B-körkort som gäller för manuell växellåda är ett krav.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.