OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.Jobba i Ekerö kommun
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Arbetet i omsorgen är självständigt, roligt och utvecklande. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv och i din yrkesroll. Tillsammans med dig vill vi driva arbetet framåt.
Vi är i dagsläget fyra enheter som ligger centralt i Ekerö centrum, Boendestöd/Socialpsykiatri samt tre Servicebostäder. Vi söker nu en stödassistent till Boendestöd. Där det behövs hjälps vi åt över gränserna. Vi arbetar tillsammans för att ständigt utveckla verksamheten.
Vi strävar efter att de klienter/boende som har beviljats insats ska bli så självständiga som möjligt och vår uppgift är att ge individuellt utformat stöd för att alla ska ha samma möjligheter som andra att leva, bo och ta del av samhället.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor i en kompetent, trygg och trevlig arbetsgrupp. Du har god samarbetsförmåga och har inget problem med att hjälpa till på en annan enhet vid behov.
Hos oss arbetar vi på schemalagda arbetstider morgon, eftermiddag/kväll och helg.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du ha:
• pedagogisk utbildning eller utbildning inom psykiatri
• erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta och svåra situationer samt erfarenhet av missbruksproblematik
• ett professionellt förhållningssätt och kunna arbeta med lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik
• god erfarenhet av olika funktionsnedsättningar, autism, ADHD samt problemskapande beteenden.
Du behöver också uppfylla följande kvalifikationer:
• god datorvana då vi arbetar i olika digitala verksamhetssystem
• kunskap och erfarenhet av social dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC
• förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda kunskaper i svenska språket.
Du har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor, är ansvarskännande och har personlig mognad. Du trivs med att jobba i team och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Vi arbetar med kollegialt lärande!
Som person är du självständig och prestigelös. Då arbetet innebär mycket kontakt med anhöriga, handläggare, chef och kollegor, daglig verksamhet/sysselsättning och de personer den enskilde har i sitt liv m.fl. är din samarbetsförmåga viktig. Du är tydlig, pedagogisk och drivs av att få den enskilde att växa och utvecklas.
Körkort är ett krav.
Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Så tar du dig till Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26