OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stödassistent, flera tjänster
till Slättvägen 1 och 7 i Borgstena, Sociala omsorgsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2016-11-20
(Ref nr 30:2016:48)
Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid, med schemalagd arbetstid dag, kväll och helger. I en av tjänsterna ingår även nattjänstgöring med sovande jour. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Vi söker dig som har kunskap, engagemang och intresse för att arbeta på en gruppbostad för personer med funktionsnedsättning!
Funktionshinderverksamhetens boendesektion bedriver verksamhet för personer med funktionsnedsättning inom LSS och verksamheten består av 40 enheter, fördelat på traditionella gruppbostäder, servicelägenheter och korttidsverksamhet. Verksamheten har enheter på flera orter inom Borås Stad.
Uppdraget som stödassistent innebär att stärka och utveckla brukaren i sin vardag och ge det stöd denne behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt, både i sin bostad och vid sociala aktiviteter. Du arbetar även med omvårdnadsuppgifter samt sjukvårdsuppgifter på delegation från sjuksköterska. Arbetet med brukaren utgår från en upprättad genomförandeplan och stor vikt läggs vid individuell utveckling utifrån brukarens förutsättningar. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga stödassistenter på enheten, anhöriga, god man, daglig verksamhet och legitimerad HSL-personal. Genom att bidra med dina kunskaper och din erfarenhet är du också delaktig i utvecklingen av enhetens verksamhet.
På gruppbostäderna Slättvägen 1 och 7 bor totalt 12 hyresgäster i åldrarna 35 till 70 år med varierande behov av stöd. Som stödassistent arbetar du med att stödja och handleda hyresgästerna i deras vardag. Stor vikt läggs vid hyresgästens individuella utveckling utifrån dennes egna förutsättningar.
Kvalifikationer: Du som söker skall ha Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete med personer med funktionsnedsättning.
Som person är du lugn, har ett gott bemötande och stort tålamod. Du har också förmåga att arbeta självständigt och är lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Du behöver också ha datorvana då social dokumentation och en del annan administration som ingår i anställningen sker i datamiljö. Körkort är önskvärt.
Upplysningar lämnas av enhetschef Anna Settergren på tfn: 033-35 51 97. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel tfn: 033 35 70 00.
Välkommen med din ansökan tillsammans med meritsammanställning senast 2016-11-20.