OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar med kvalificerat boendestöd till personer med psykiska funktionsnedsättningar.
Arbetetsinriktning är social rehabilitering i framförallt boendesituation, sysselsättning och fritid. Arbetsuppgifterna består främst i att ge våra kunder:
- individuellt stöd och omvårdnad
- utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen
- Stödja kundernas delaktighet i fritids- och kulturaktiviteter
- Stödja kundernas delaktighet på alla olika nivåer, individ, grupp och samhällsnivå
- Stödja kundernas självbestämmande och personliga integritet
- Svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer
- I förekommande fall utföra medicinska uppgifter på delegation av sjuksköterska, eller bistå kund med egenvård
- Vara kontaktman och i denna roll svara för att genomförandeplan upprättas och följs upp
Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänt Vård- och omsorgsprogram med inriktning psykiatri eller funktionshinder alternativt Barn- och fritidsprogram med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättningar och goda kunskaper och erfarenhet av neuropsykiatri. Vidare skall du ha god kännedom om, samt aktivt arbetat med kunder inom gällande vårdformer så som LPT, LRV och ÖPT. Datorvana och B-körkort är ett krav.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med CM-case management då vi arbetar aktivt med detta.
Vi söker dig som främjar en god arbetsmiljö och finner lösningar i vardagen. Du kan motivera och entusiasmera samt har ett professionellt bemötande mot alla dem du möter i ditt arbete. Vidare har du förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv samtidigt som du har förmåga att respektera fattade beslut och utföra arbete på uppdrag av andra.
Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, 100% med placering i Kristianstad.
Tillträde efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2017-01-29. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sarah Brovall, enhetschef, 044-13 21 50.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21