OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Salems servicebostäder är två servicebostäder enligt LSS 9§9 , 66an och 67an. Vi ger stöd åt 9 personer på vardera enhet. Personerna är i blandade åldrar och har lindrig till måttlig utvecklingsstörning, autism, adhd och högfungerande autism.
De båda servicebostäderna jobbar nära varandra och det är två mycket stabila arbetsplatser som präglas av värdeorden samarbete , tillgänglighet , engagemang och nytänkande.
Vid medarbetarundersökningar så får vi mycket goda resultat , i synnerhet vad det gäller pyskosocial arbetsmiljö, trivsel , ledarskap och tydlighet.
Arbetsbeskrivning
På Salems servicebostäder finns det stora möjligheter till både utveckling, flexibilitet och att påverka i sitt arbete utifrån de ramar som lagstiftningen tillåter.
Vi tillämpar årsarbetstid med möjligheter till en flexibel schemaläggning utifrån verksamhetens skiftande behov.
Vi är en blandad grupp av kvinnor och män i varierande åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter. Alla som arbetar här tycker att det är roligt att gå till jobbet och trivs med sitt arbete. Vi arbetar målinriktat med ständig utveckling av både verksamheten och av oss som arbetar här.
Som stödassistent ska du arbeta med motivation, struktur och planering i samverkan med brukaren och dess nätverk. Du ska även motivera och inspirera till aktivitet samt delta i dem med brukaren.
Du ska tillsammans med brukaren upprätta en genomförandeplan och sedan arbeta utifrån denna för att brukaren i större utsträckning ska klara sin dagliga livsföring. Genomförandeplanen ska följas upp och utvärderas kontinuerligt.
Kvalifikationer
Fullgjord utbildning inom:
Vård och omsorgsprogrammet eller omvårdnadsprogrammet
GPU/PPU Grund och påbyggnadskurs för omsorger om psykiskt utvecklingsstörda
(GPU = 1 termin och PPU = 1 termin)
Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete
eller utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig
Meriterande med erfarenhet inom yrket.
Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift eftersom tjänsten innebär krav på dokumentation.
Datorkunskap, för att uppfylla kraven på dokumentationsskyldighet.
Att ha kännedom och förståelse för den lagstiftning som styr verksamheten.
Du ska ha intresse av att stödja och ge service till människor utifrån deras förmågor och behov.
Du bör ha en vilja att utvecklas i yrket, både teoretisk kunskap och förmåga att utveckla dig själv i uppdraget.
Intresse av att bidra till integration.
Oregelbunden schemalagd arbetstid.
Det är av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en god fysisk och en trygg och stabil personlighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare
Heltid 2 deltid 1
Deltid på vilken procent 80
Tillträde: snarast
Sista ansökningsdatum: 170213
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund