OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Arbetet inom verksamhetsområde funktionsnedsättning är självständigt, roligt och utvecklande. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv och i din yrkesroll. Du arbetar i nära samarbete med enhetschef och medarbetar på enheten. Tillsammans med dig vill vi driva arbetet framåt!
För att utveckla det pedagogiska arbetet kommer du även att arbeta schemalagd i verksamheten. Du fungerar då också som förebild och bärare av vår värdegrund och pedagogiska arbetssätt. Du stödjer och följer upp stödassistenterna i deras uppdrag.
En viktig uppgift är att fördela gästernas beviljade dygn på bästa sätt och utifrån det göra personalens scheman, naturligtvis utifrån de lagar vi har att förhålla oss till.
Du kommer att rapportera och registrera olika uppgifter samt att sköta beställningar och fakturor.
Vid brukarundersökningar har vår verksamhet fått mycket gott betyg både från gästerna själva och deras anhöriga.
Vi är en stabil personalgrupp som tillsammans jobbar för att ständigt utveckla verksamheten.
Som stödpedagog och samordnare kommer du att ingå i nätverk med andra med samma roller.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du:
• ha en grundläggande gymnasiutbildning inom barn och fritid eller vård och omsorg, eller likvärdigt.
• ha en utbildning till Stödpedagog 200 YH. Eller motsvarande kompetens genom minst 60 HP inom relevant område.
Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer:
• Erfarenhet och kompetens inom AKK och tydliggörande pedagogik.
• Då arbetet innebär mycket planering och logistik kring gästernas bokningar och personalens arbetstider krävs god organisationsförmåga och stresstålighet.
• God datorvana då stor del av det administrativa arbetet sker i olika digitala verksamhetssystem.
• Kunskap och erfarenhet av social dokumentation.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska språket.
• Mycket god samarbetsförmåga då arbetet innebär mycket kontakt med anhöriga, handläggare, chef och kollegor m.fl.
Körkort är önskvärt.
Nyrekrytering av personal inom vård och omsorg i Ekerö kommun med omvårdnadsnära arbetsuppgifter omfattas av vaccinationskrav mot covid-19 innan anställning sker. Detta omfattar samtliga yrkeskategorier och såväl tidsbegränsade anställningar som tillsvidareanställda. Vaccinationsintyget ska styrka det antal vaccinationer som Folkhälsomyndigheten rekommenderar för respektive åldersgrupp vid anställningstillfället.
Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26