OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör
Gruppbostaden, som är ett LSS-boende, arbetar med och kring sex personer med autismspektrumtillstånd, intellektuella funktionsnedsättningar och problemskapande beteenden i olika grad. Kring dessa arbetar 17 stödassistenter på ett rullande schema. Det är ett varmt och härligt gäng, både de som bor här och de som jobbar här.
Alla brukare har sina egna individuella genomförande-, kommunikations-, stöd- och metodplaner, som vi arbetar utifrån. Insatserna rör alla delar i dessa individers liv. Allt från att hjälpas åt med den personliga hygienen, matlagning och städning till att göra personliga inköp, fritidsaktiviteter och semesterplanering. Allt som förekommer i ett hem och allt som förekommer i ett liv, kort sagt.
Vi utgår alltid från individen själv och vad den har för önskemål för dagen, för veckan eller generellt i livet och anpassar oss efter det. Vi försöker ofta lista ut vad önskemålen kan vara, samlar information som vi analyserar tillsammans och det ligger sedan till grund för vårt gemensamma förhållningssätt gentemot den specifika individen.
Vi dokumenterar varje dag sådant som är av vikt att veta samt avvikelser från den genomförandeplan varje person har, i systemet Treserva. Vi samarbetar med många olika parter, exempelvis anhöriga, legala företrädare, dagliga verksamheter, biståndshandläggare, habilitering/arbetsterapeuter, sjuksköterska/sjukvård m. fl.
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du utbildad undersköterska, mentalskötare eller barnskötare med inriktning specialpedagogik 1 och 2. Vi söker dig som har formell dokumenterad kunskap och erfarenhet av vuxna personer med autism och problemskapande beteende.
Vi ser gärna att du har körkort, men det är inget krav. Du har en god datavana samt god förmåga att arbeta i Microsoft Office-programmen och av att dokumentera. Goda kunskaper i både tal och skrift är ett krav i denna roll.
Som person är du lugn och trygg. Du har en förmåga att anpassa ditt arbetssätt efter situationen. Vidare är du lyhörd, strukturerad och trivs när det händer många olika saker samtidigt.
Om tjänsterna
Två helglöp med tillträde 1 mars samt 1 maj 2018. Tjänsterna innebär att du är schemalagd varannan helg med arbetstider fredag kväll och heldagar lördag och söndag. Det finns även möjlighet till extra pass i veckorna vid behov.
Välkommen med din ansökan
Låter detta som en tjänst för dig, då är du varmt välkommen med din ansökan senast 31 mars 2018. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Sofie Håkansson, enhetschef sofie.hakansson@tyreso.se
Charlotte Holgersdotter, Samordnare charlotte.holgersdotter@tyreso.se
Johan Lindberg, fackligt ombud johan.lindberg@tyreso.se
Fackliga kontaktpersoner når du via kommunens växel, 08-578 291 00
När du söker jobb hos oss i Tyresö kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 20 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.
Socialförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och människor med psykiska eller fysiska funktionsnedsättningar. I ansvarsområdet ingår också den kommunala hälso- och sjukvården, barn- och ungdomsvården samt missbruksvården. Familjerätt, ekonomiskt bistånd till familjer och enskilda samt familjerådgivning hör också till förvaltningens uppgifter. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor.