OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Vill du bli en av oss och göra skillnad varje dag?
Nu söker vi medarbetare med driv, öppenhet och med ett intresse för den digitala utvecklingen.
I Område 3 arbetar vi utifrån en vi-känsla och har stor arbetsglädje. Vi arbetar för att våra brukare ska få möjlighet att vara så självständiga som möjligt och leva det liv de önskar. Det krävs därför att du har ledarförmåga, är nyfiken och har förmågan att lyssna in våra brukare. Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik. Tillsammans med trevliga och engagerade kollegor gör du skillnad varje dag.
Område 3 består av tre servicebostäder i Lund:
- På Neversvägen bor unga vuxna och vuxna brukare med inriktning autism och psykisk ohälsa.
- På Munins väg bor relativt självständig målgrupp i blandad ålder.
- På Vänortsgatan bor yngre brukare med högfungerande autism och psykisk problematik.
Arbetstider är dag, kväll, varannan helg samt sovande jour. I Lund arbetar du som stödassistent 36,33 timmar per vecka, läs mer om våra förmåner https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare.
På område tre värnar vi om vår arbetsmiljö och arbetar ständigt för ett gott arbetsklimat. Vi välkomnar dig till ett stort gäng med olikheter och olika kompetenser. Vi arbetar återkommande med att identifiera och bryta ner vad "högt i tak" är för oss.
Arbetsuppgifter
- Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen så som matlagning, städning och läkemedelshantering med mera.
- Ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet utifrån brukarens livshistoria.
- Stimulera till fritids- och kulturaktiviteter och delaktighet i samhället efter brukarnas individuellt satta mål.
- Utforma genomförandeplaner, dokumentera samt göra regelbundna utvärderingar.
- Samverka och kommunicera med föräldrar, anhöriga, gode män/förvaltare och kollegor.
- Vara kontaktman till en eller flera brukare enligt uppdragsbeskrivning.
Kvalifikationer
- Godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Baskunskaper i digitala arbetsverktyg.
- Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.
Observera att vi i denna rekrytering tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/