OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att vara aktiv? Tycker du om att åka med på och hitta på olika typer av aktiviteter? Då kan jobbet som stödassistent på Åkervägen 22 vara rätt för dig!
Om tjänsten
Som stödassistent inom bostad med särskild service (BMSS) har du ett samordnat ansvar där du planerar, genomför och följer upp det dagliga arbetet.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att tillsammans med dina kollegor erbjuda anpassat pedagogiskt stöd som bidrar till ett meningsfullt, självständigt och utvecklande liv i enlighet med LSS. Du ger servicemottagarna individuellt stöd i dagliga aktiviteter, vilket innebär allt ifrån personlig omvårdnad och hemliv till att ledsaga på aktiviteter och utflykter. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för den enskildas möjligheter att nå sina egna mål.
På Åkervägen 22 kommer du att jobba med sex aktiva servicemottagare som du kommer stötta i vardagen. Som stödassistent kommer du att följa med på aktiviteter som kör, bad och promenader. Du välkomnas av en professionell driven arbetsgrupp som tycker om att driva verksamheten framåt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• stödja servicemottagaren i vardagliga aktiviteter/sysselsättning
• ansvara för att hitta lämpliga aktiviteter/arbetsuppgifter i tillsammans med servicemottagarna
• utföra omvårdnadsuppgifter och utifrån delegation viss medicinhantering
• ha kontakt med anhöriga och t.ex. sjukvården
• dokumentera regelbundet
• upprätta och följa upp genomförandeplaner
Om arbetsplatsen
Åkervägen 22 ligger fint placerad i ett villaområde i Lillån, med nära tillgång till grönområden. Servicemottagarna har enskilda lägenheter i en enplansvilla med både egna och tillgång till en gemensam uteplats. Det går enkelt att ta sig till arbetsplatsen via buss eller cykel. Här kommer du att ingå i en stöttande och professionell arbetsgrupp.
Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen orebro.se/jobb/socialtarbete
Kvalifikationer
Som stödassistent hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datavana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• omvårdnadsutbildning på gymnasienivå alternativt barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot pedagogik eller socialt arbete
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning
• dokumenterad erfarenhet av arbete med psykisk funktionsnedsättning
Meriterande:
• B-körkort för manuellt växlad bil
• erfarenhet av att arbete med tydliggörande pedagogik (ex. AKK eller VISA)
• erfarenhet av social dokumentation enligt IBIC (individens behov i centrum)
• kunna simma
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Arbetstiden: Schemalagd dag, kväll och varannan helg samt journätter
Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 september.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67