OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Laxå kommun är en trevlig liten kommun belägen i södra Örebro län. Hos oss arbetar 450 personer fördelade på våra fyra nämnder - kommunstyrelsen, social- och omsorgsnämnden, barn- och utbildningsnämnden samt kulturnämnden. Vi arbetar efter vår värdegrund där ledorden är respektfullhet, lyhördhet, framåtanda och positivitet. Är det något du kan skriva under på? I så fall - fortsätt läsa!
Just nu söker vi en ny engagerad medarbetare som vill arbeta som stödassistent i Laxå kommuns korttidsverksamhet för barn och unga.
För att passa som stödassistent hos oss behöver du som person vara stabil och trygg i dig själv, ha en positiv människosyn och respekt för de boendes individuella behov.
Huvudsyftet med korttidsverksamheten är att avlasta anhöriga och förbereda barnen/ungdomarna för vuxenlivet utifrån barnens individuella förutsättningar. Det viktigaste är att du tillsammans med brukaren kan skapa en trygg och meningsfull tillvaro. Inom verksamheten utförs även fritidsaktiviteter i samråd med de boende, som varierar beroende på årstid och intresse. Samarbete mellan både skola och habilitering kan förekomma. Arbetstiderna är varierande och består av dag-, kvälls-, natt- samt helgspass.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Skriva genomförandeplaner och arbetsplaner för de boende
- Dokumentera i Treserva
- Planera, förbereda och genomföra aktiviteter utifrån de boendes självbestämmande
- Ha kontakt med anhöriga och vårdnadshavare
- Utföra allmänt hushållsarbete
- Hjälpa de boende med personlig omvårdnad
Kompetenskrav
- Utbildad undersköterska
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning
- Grundläggande datorkunskap
- Kunskap och erfarenhet av socialdokumentation
- Erfarenhet och kunskaper i bemötande kring autism
- Körkort för manuell bil
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.