OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Korttidshemmet Vattentornet är organiserat under verksamhetsområde funktionsnedsättning. Vattentornet ligger i Söderby i Salems kommun. Vi tar emot barn och ungdomar med funktionsnedsättning varav många har en neuropsykiatrisk diagnos. Vattentornet har plats för fyra barn/ungdomar samtidigt och stödet är anpassat utifrån den enskildes behov och önskemål.
Arbetsbeskrivning
Som stödassistent ska du arbeta med motivation, struktur och planering i samverkan med gästen och dess nätverk. Du ska även motivera och inspirera till aktivitet samt delta i dem med gästen.
Du ska tillsammans med gästen upprätta en genomförandeplan och sedan arbeta utifrån denna för att gästen ska få möjlighet till utveckling. Genomförandeplanen ska följas upp och utvärderas kontinuerligt.
Du ska ha intresse av att stödja och ge service till barn och ungdomar utifrån deras förmågor och behov. Du bör ha en vilja att utvecklas i yrket, både teoretisk kunskap och förmåga att utveckla dig själv i uppdraget. Intresse av att bidra till integration.
Kvalifikationer
Fullgjord utbildning inom:
Vård och omsorgsprogrammet eller omvårdnadsprogrammet
GPU/PPU Grund och påbyggnadskurs för omsorger om psykiskt utvecklingsstörda
(GPU = 1 termin och PPU = 1 termin)
Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete
eller utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig
Meriterande med erfarenhet inom yrket.
Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift eftersom tjänsten innebär krav på dokumentation.
Datorkunskap, för att uppfylla kraven på dokumentationsskyldighet.
Att ha kännedom och förståelse för den lagstiftning som styr verksamheten.
Vi önskar att du har B-körkort för bil med manuell växellåda.
Det är av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en god psykisk och fysisk hälsa.
Anställningsvillkor
Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning.
Deltid 70% - kväll, sovande jour och varannan helg ingår i tjänsten.
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2020-03-06
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund