OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och Omsorgsförvaltningen söker en stödassistent till en LSS-bostad på Frösön inom Sektor Funktionshinder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 240815 eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna omfattar dag, kväll, helgtjänstgöring samt journätter. Du arbetar i en flexibel arbetstidsmodell vilket innebär att du har möjlighet att påverka din schemaläggning.
I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt! Varje individ gör stor skillnad för många människor genom livet och det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund! Östersunds Kommun som arbetsgivare erbjuder även en rad förmåner för dig som anställd, så som friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme, stimulerande arbetsmiljöer och olika juridiska och hälsorelaterade tjänster. Att du som anställd mår bra är viktigt för oss som arbetsgivare. Vi erbjuder personalstöd via Falck Healthcare, medarbetardagar, kompetensutveckling genom olika föreläsningar och utbildningar samt personalförmåner via Benify.
Som stödassistent inom Sektor Funktionshinder har du medborgaren i fokus och arbetar med stöd och service i medborgarens egna hem. Utifrån ett pedagogiskt och individuellt arbetssätt som genomsyras av KASAM (begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet) stärker du den enskilde i det dagliga livet.
ARBETSUPPGIFTER:
Arbetet innebär att utifrån individuella behov stödja den enskilde i och utanför hemmet. Målsättningen är att skapa goda förutsättningar för ett självständigt liv genom vägledning och stöttning i samhället. Vi jobbar alltid med ett professionellt förhållningssätt och gott bemötande!
Du kommer att arbeta i ett härligt team med engagerade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver att du som anställd kan planera och genomföra flera arbetsuppgifter under ditt arbetspass då medborgarna har individuella rutiner och hjälpinsatser.
Arbetet omfattar också social dokumentation i vårt journalföringssystem Viva. I uppdraget ingår att vara kontaktman, vilket innebär att du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av insatser. Alltid med ett habiliterande förhållningssätt.
KVALIFIKATIONER:
Du som söker har en undersköterskeutbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket i tal, förståelse och skrift.
Meriterande är kunskaper och erfarenhet av funktionsnedsättningar, psykiatriska sjukdomar, socialt arbete, tecken som stöd, AKK samt erfarenhet av social dokumentation.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du har ett stort intresse för människor och service. Du är lugn, trygg, stresstålig och har en empatisk förmåga. Kan planera och strukturera din arbetsdag. Du hanterar stressmoment och är handlingskraftig då olika situationer kan uppstå. Fysiska aktivitet ingår i arbetet såsom promenader, gymträning mm. Genom ett empatiskt förhållningssätt har du förmåga att förstå medborgarens perspektiv och behov.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande. Sista svarsdag 240623.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.