OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!
ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på Hagabacken har du varierande arbetsuppgifter med fokus på motivationsarbete och stöd utifrån den enskildes behov. Arbetsuppgifterna kan omfatta praktiska göromål som att sköta hushållssysslor såväl som stöd i t.ex. myndighetskontakter samt kontakter med diverse vårdinstanser. I uppdraget ingår att arbeta med social dokumentation t.ex. journalföring, genomförandeplaner i enlighet med kommunens rutiner och gällande lagstiftning. Boendet arbetar med stödpersonuppdrag- dvs att du som personal har ett utökat ansvar i att tillsammans med brukaren hitta en fungerande struktur i vardagen. Planera och följa upp att genomförandeplanen är aktuell och att den revideras vid behov.
Vi strävar efter att varje person känner trygghet och ges förutsättningar för ökad självständighet.
Boendet har fyra brukare boende, detta kommer utökas. På Hagabacken jobbar vi med sovande jour.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har utbildning inom t.ex omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av yrket är meriterande.
Meriterande är att du har erfarenhet ifrån arbete med människor som har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och/eller erfarenheter ifrån människor med fysisk funktionsnedsättning.
Verksamheten kräver en hög flexibilitet och ställer höga krav på förmågan att arbeta självständigt såväl som i grupp.
Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull, idérik, som kan planera och utföra- samt självständigt kan fatta egna beslut i enlighet med befogenheter.
Meriterande är arbete med schemaplanering/schemaläggning.
Du har körkort B. (manuell växellåda)
Rekrytering och intervjuer kommer att ske löpande så tillsättning kan ske innan ansökningstidens slut.
Följdrekrytering kan komma att ske.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Facklig företrädare når du via kommunens växel
0325-57 60 00 eller 0325-180 00
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Socialchef Ullabritt Martinsson
0325-18 425
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0325-180 00
Enhetschef LSS/Psykiatri Peter Hansson
0325-18172, 070-3816667
Verksamhetschef Christian Sandgren
0325-18000
enhetschef Marita Holm
0325-18365
Enhetschef Åsa Nystedt
0325-18 000
Enhetschef Margareta Svensson
0325-18174