Stödassistenter till Åkersbergsvägen 3

Stödassistenter till Åkersbergsvägen 3

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Åkersbergsvägen 3 är ett omvårdnadsboende med fräscha lokaler och med en fantastisk trädgård i området Gånsta i Enköpings stad. Boendet består av sex enheter, varav fem SoL enheter och en LSS enhet. Två av SoL enheterna är inriktade för omvårdnad av personer med demenssjukdom.

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

ARBETSUPPGIFTER
Som stödassistent arbetar du för att personer med olika funktionsnedsättningar ska få rätt stöd till ett självständigt liv. Du ska kunna anpassa ditt arbeta efter kundens vilja och behov. Kundens vilja och behov styr dina dagliga arbetsuppgifter. Det kan innebära exempelvis att vara ett stöd för kommunikation, stötta vid fritidsaktiviteter samt personlig omvårdnad som präglas av integritet för kunden.

I dina arbetsuppgifter ingår även att dokumentera, planera och utvecklingsarbete utefter kundens genomförandeplan.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som stödassistent behöver du vara van med att arbeta med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Som person är du en duktig lyssnare och du kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Vi tror även att du har en förmåga att lätt sätta dig in i någon annans perspektiv utan att döma eller ta över personens känslor. Du som person är även trygg i dig själv och har god självinsikt. Du skiljer på det privata och det professionella och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat efter varje situation.

Utöver dessa personliga egenskaper har du relevant utbildning, exempelvis vård och omsorgsprogrammet, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.

Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från LSS verksamhet.
Det är även väldigt viktigt att du behärskar Svenska både i tal och skrift då kommunikationen är en central del av arbetet.

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tillsättning kan komma att ske innan annonstiden löpt ut.

Vid frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta rekryterande chef under vecka 32 och vecka 35.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Vård och omsorg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2024
  • Ansök senast: 1 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


Stödassistent

Stödassistent

21 november 2024

Funktionsstöd personalpool

Funktionsstöd personalpool

21 november 2024

Stödassistent till Adlercreutz (vaken natt)

Stödassistent till Adlercreutz (vaken natt)

21 november 2024