OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Bemanningsenheten består av rekryteringssamordnare, bemanningsplanerare och ett poolteam med stödassistenter i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering och planering av tillfällig personal. Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS- team, IFO vuxen och IFO barn och unga.
Söker du ett varierande arbete med nya utmaningar varje dag?
Nu söker vi medarbetare till vår Bemanningspool på Sociala omsorgsförvaltningen.
Stödassistenter till bemanningspool
Arbetsuppgifter
Arbetet i Bemanningspoolen innebär att du arbetar som korttidsvikarie med brukare och klienter på många olika enheter och därför är det ena arbetspasset inte det andra likt. Detta är ett arbete för dig som ser möjligheter hos varje individ, har tålamod och intresse av att arbeta med individer med särskilda behov.
Arbetstiden är schemalagd. Förekommande arbetstider är dag, kväll, natt, sovande jour och helgarbete.
Övrig information
Läs här om dina förmåner som anställd.
Innan erbjudande om anställning behöver utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete inom området och arbete inom flera olika verksamheter är kvalificerande. Teckenkommunikation och arbete inom autism är meriterande. Du behöver även ha vana att använda dator och mobiltelefon då dessa används i det dagliga arbetet. Du behöver vara bra på att tala och skriva på svenska då dokumentation och kommunikation är en viktig del i arbetet.
För att trivas i arbetet tror vi att du är en person som gillar när förutsättningarna förändras och dagarna ser olika ut. Du är därför flexibel i ditt arbetssätt, lär dig snabbt och har förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar genom att lätt sätta dig in i en ny arbetssituation. Vidare värdesätter vi att du är initiativtagande, har god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt och är ansvarstagande i ditt arbete. I våra verksamheter arbetar vi utifrån ett professionellt förhållningsätt där brukarna är i fokus.
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.