OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen
får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta
kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för
att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor
och upplever delaktighet.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad i arbetet för personer med autism, intellektuella funktionsnedsättningar samt utmanande beteende? Vi söker dig som vill vara med och utveckla boendet och skapa en meningsfull vardag för dem vi är till för.
Som stödassistent kommer du att arbeta vid Krabbeliderna där det bor 6 hyresgäster.
Bostaden är nystartad sedan i maj 2013.
I uppdraget ingår ett kontaktmannaskap till en brukare, med ett större ansvar för just den personens totala livssituation i samverkan med God man, anhöriga och övrigt professionellt nätverk. Du har kontinuerlig vägledning med stödpedagog.
Som stödassistent och kontaktpersonal har du ansvar för att löpande upprätta och följa upp genomförandeplaner, arbetspassbeskrivningar, arbetsrutiner, handlingsplaner etc. Du är ett stöd i att nå måluppfyllelse och skapa meningsfullhet i vardagen. Arbetsuppgifterna är att ge stöd till hyresgästen i och utanför hemmet utifrån var och ens behov och önskemål.
KVALIFIKATIONER
Du skall ha en för verksamheten lämplig utbildning, med inriktning autism, såsom habiliteringsutbildning på gymnasienivå eller högskoleutbildning som socialpedagog, aktiveringspedagog eller annan YH-utbildning.
Då det förekommer utmanande beteende, är det viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och kunskap/utbildning om lågaffektivt bemötande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Durewallmetoden. Du har arbetat med tydliggörande pedagogik och AKK.
Du ska ha flera års erfarenhet av arbete med personer med autism, grava till måttliga intellektuella funktionsnedsättningar och utmanande beteende.
Vi söker dig som har en positiv människosyn, är ansvarsfull, mogen och trygg och har ett professionellt och ödmjukt förhållningssätt.
Det är viktigt att du har vana av att arbeta med olika it-stöd då all social dokumentation sker i dator.
Vi bedriver också daglig verksamhet för två brukare. Det innebär att man på vissa pass är på Bergum lantgård.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Karlson Hedlin, Rektor
070-370 79 23
Lars Smith, Lärarnas Riksförbund
070-780 79 66
Anders Rohman, Lärarförbundet
031-701 55 00
Ann-Christin Barsjö, Rektor
070-556 73 39
Cecilia Molander Jarlöv, Intendent
072-516 44 37
Maria Wall, Enhetschef
031-366 74 12
Gunilla Larsson, Enhetschef
031-366 74 23
Kommunal
031-22 48 17
Malin Johansson, Enhetschef
031-366 74 94
Karin Johansson, Enhetschef
031-366 74 16