OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet. Vi är 1 300 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
Utbetalningsfunktionen är en av fyra divisioner på Jordbruksverket. Divisionen ansvarar för att Sverige hanterar EU-stöden till jordbruket och landsbygden enligt EU:s regelverk. Vi betalar varje år ut cirka 12,5 miljarder kronor. Divisionen har också ett övergripande ansvar för att göra allmänhetens kontakt med Jordbruksverket så enkel som möjligt.
Vi rekryterar till divisionen och beroende på kompetensbehov eller prioriteringar, kan arbete på en annan enhet inom divisionen bli aktuell. Till denna rekrytering söker vi medarbetare till projektstödsenheten, som är en av enheterna på stödärendeavdelningen.
Projektstödsenheten handlägger och beslutar om utbetalningar av stöd till lokalt ledd utveckling och fiske.
Du kommer att arbeta i en organisation som arbetar med ständig utveckling och förbättring. Jordbruksverket erbjuder förmåner bland annat i form av flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och 25-35 semesterdagar per år beroende på din ålder. På Jordbruksverket får du också goda förutsättningar att förena ett spännande arbete med ett fungerande familjeliv.
ARBETSUPPGIFTER
Som stödhandläggare hos oss kommer du att arbeta med kvalificerad och utmanande utbetalningshandläggning. Handläggningen ställer krav på noggrannhet med fokus på både kund och kvalité.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med ca 20 medarbetare och arbeta med att kontrollera utbetalningsansökningar gentemot projektstödsbeslut och aktuella regelverk. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med kollegor samtidigt som du självständigt arbetar med hjälp av vägledande rutiner i e-handläggningen. Du kommer ha kontakt med våra kunder, andra myndigheter, branschföreningar och organisationer samt med andra enheter inom Jordbruksverket, vilket ger dig möjligheten att arbeta serviceinriktat.
Som stödhandläggare hos oss kommer några av dina huvudsakliga ansvarsområden att inkludera
– Granskning av utbetalningsansökningar gentemot projektstödsbeslut
– E-handläggning med stöd av handläggningsrutiner
– Tolkning av regelverk i form av förordningar och föreskrifter
– Föredra utbetalningsärenden inför beslut
– Vara ett stöd till kunden som söker utbetalning av projektstöd
KVALIFIKATIONER
På enheten finns ett flertal uppgifter som du ska kunna växla mellan, vilket innebär att du behöver vara flexibel, självgående och serviceinriktad. Det är viktigt att du värnar om en god kvalitet, samtidigt som du har ett gott omdöme och uppnår resultat inom uppsatt tid. Du är strukturerad och tydlig i din kommunikation och bidrar till en positiv anda i gruppen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att du ska passa in i teamet där medarbetare kompletterar varandra när det gäller erfarenheter, kompetenser och personliga förmågorna.
Erfarenhet av handläggning, speciellt e-handläggning är en merit. Flerårig arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och att kunna läsa och förstå komplicerade regelverk är meriterande. Du har för uppdraget relevant högskoleutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot ekonomi eller juridik. Det är också meriterande med kunskaper om leadermetoden eller projektstöd.
Vi kommer hantera ansökningar löpande.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Richter enhetschef
036-15 63 08
SACO Kirsi Heinonen
036-15 63 02
ST Helen Möller
036-15 62 61
SEKO Mikael Johansson
031-42 95 82
Enhetschef Christina Larsson
036 - 155271
SEKO Mikael Johansson
031-429582
Sofia Palm Enhetschef
072-241 85 22
Saco Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
ST inom Jordbruksverket Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Peter Krause
036-15 52 85