OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222028
Arbetsuppgifter
Som stödpedagog ska du implementera arbetssätt och metoder i verksamheten.
I arbetsuppgifterna ingår det att skapa relationer, stötta, handleda och vara brukarna behjälplig i olika vardagssituationer, upprätthålla sociala kontakter och relationer.
Alla stödinsatser, ex aktiviteter, städ, tvätt, mat, personligt stöd och fysisk omvårdnad, utgår ifrån brukarens individuella behov och önskemål i enlighet med LSS-lagstiftningen.
Arbetet ska främja självständighet, delaktighet och utföras med respekt för brukarens integritet och självbestämmande. Du arbetar systematiskt och med social dokumentation.
Du samarbetar med dina kolleger och andra aktörer samt arbetar med brukarna utifrån deras genomförandeplaner och handlingsplaner som ni utformar tillsammans med brukarna.
Deltar i att hitta lösningar och metoder som utvecklar arbetet. Arbetar för att öka det pedagogiska förhållningssättet som stödjer varje enskild individs delaktighet och självbestämmande.
I uppdraget ingår det att arbeta inom ramen för den pedagogiska strukturen.
I uppdraget ingår även delegerade insatser från HSL.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng. Utbildningen ska ha en tydlig inriktning mot funktionshinderområdet och /eller det beteendevetenskapliga området.
Erfarenhet av att arbeta inom LSS minst 1 år samt MI-utbildning är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Som stödpedagog på Annestads servicebostäder arbetar du direkt med personer som behöver olika typer av stöd i sin vardag. Du arbetar i ett socialt sammanhang där du ska stötta brukarna att uppnå lagens mål om goda levnadsvillkor. Det innebär att stödet individanpassas till att bemöta varje person där just hen befinner sig.
Närvaro är ett av våra nyckelord. Som personal går vi inte bara hem till personer och utför insatser, utan vi tror att vi kan skapa stora värden med små medel. Att arbeta på Annestad kan ibland liknas vid ett detektivarbete, vi ställer frågor, lyssnar in, och lägger pussel. Eftersom vi arbetar i brukarnas egna hem är vi flexibla, och ödmjuka inför att det är brukarnas önskemål och behov som styr vår arbetsdag.
Vi tror att du är trygg i att arbeta självständigt, och du kommer ibland behöva fatta egna beslut i stunden. Men samtidigt är du på Annestad en del av en personalgrupp som tillsammans arbetar målmedvetet och strukturerat för att ge brukarna det bäst möjliga stödet, varje dag. Vi är en arbetsgrupp som gillar att diskutera lösningar på de problem som ibland kan uppstå. Vi är prestigelösa, och strävar alltid efter att bli bättre.
Dina nya kollegor på Annestad är ett kompetent gäng, som tycker om att vi själva är vårt viktigaste arbetsverktyg. Vi ser fram emot att välkomna dig som är lika nyfiken som oss, och som ger oss både nya utmaningar och idéer.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Efter överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98