OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet och arbetsbeskrivning
Dalviksgatan 71 H är en gruppbostad för fem vuxna personer med psykiska funktionsnedsättningar och samsjuklighet. I dagsläget finns tre boende på enheten, resterande två planeras att flytta in under sommaren och hösten.
Utgångspunkten för vårt stöd är individens personliga genomförandeplan och vi anpassar arbetet utifrån varje individs förutsättningar och behov. Vi arbetar utifrån ett professionellt och rehabiliterande förhållnings- och arbetssätt, och vår målsättning är att brukarna ska bli så självständiga som möjligt. För att nå den målsättningen så arbetar vi utifrån ESL-metoden för att stötta dem i att använda sina egna resurser för att de ska utvecklas och få en god livskvalitet. Med ett brukarorienterat och pedagogiskt förhållningssätt stödjer vi personerna att på egen hand klara sina vardagsaktiviteter och hjälpa dem att fungera i ett socialt sammanhang.
I arbetsuppgifterna ingår nära samarbete med anhöriga, god man, psykiatriverksamheter samt myndigheter.
Som stödpedagog så har du främst ansvaret för att kunna planera, utveckla, följa upp samt stödja övrig personal i det pedagogiska arbetet kring metodik på enheterna. Du arbetar även i det brukarnära arbetet och på uppdrag av enhetschefen.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som beteendevetare, socionom, pedagog eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Vi lägger stor vikt vid att du har kunskap och intresse av att arbeta med personer med psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, att du kan hantera hot- och våldsituationer och har ett lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av missbruksproblematik samt kunskap om ESL-metoden är meriterande.
Du har god förmåga att arbeta självständigt, men också att samarbeta i team och med andra verksamheter. Du kan planera, organisera och strukturera arbetsinnehållet samt följa tidsplaner och mål i verksamheten. Du har datavana samt förmåga att formulera och uttrycka dig väl i tal och skrift då dokumentation samt kontakter utåt ingår som en viktig arbetsuppgift.
Som person är du flexibel med en mycket god samarbetsförmåga, du är driftig och ger inte upp trots att det kan ta ett tag innan målen uppnås. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt. Du är kreativ och ser möjligheter och tar gärna initiativ genom att komma med idéer som utvecklar verksamheten. Som person är du stabil, ansvarskännande och lätt för att skapa relationer.
Att ha en helhetssyn för verksamheten och att vara en bra förebild för brukare och arbetskamrater är en självklarhet.
Vi ser helst att du har körkort.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 1 oktober. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll/helg med sovande jour. Arbete på andra enheter på Dalviksgatan 71 kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Leif Hermansson, enhetschef, 011-15 28 16.
Din ansökan vill vi ha senast den 22 juli.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.