OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Verksamhetsområde funktionsnedsättning - VF har verksamheter inom personlig assistans, bostad med särskild service, korttidshem för barn samt daglig verksamhet enligt LSS. Socialpsykiatri och mobila teamet enligt SoL.
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att arbeta i team med Gruppledare, Bemanningskoordinator och Enhetschef med att utveckla verksamheten för brukarna tillsammans med våra Personliga assistenter.
I dagsläget har vi uppdraget att utföra personlig assistans i 13 ärenden med ca 60 medarbetare och lika många timvikarier.
Vi har goda resultat både i brukarenkäter och medarbetarenkäter, vi arbetar för kollegialt lärande, delaktighet och gott bemötande. Vi har ett högt engagemang och en stor arbetsglädje inom verksamheten.
Vi arbetar för att utveckla verksamheten vidare mot angivna mål och vill nu komplettera vårt team med en engagerad och motiverad utvecklingsorienterad Stödpedagog.
Arbetsbeskrivning
Som Stödpedagog ska du handleda och stödja i arbetet med social dokumentation, genomförandeplaner och metodblad i verksamheten. Du ska vara stöd till kollegor i verksamhetsnära system och kvalitetsarbete. Du ska aktivt delta, planera och driva implementerings och utvecklingsarbete, samt kavlitetssäkring för att nå målen för verksamheten. Du ska ingå i ett team inom administationen där vi stödjer varandra i våra roller och uppdrag.
Regelbundna hembesök hos våra brukare för att säkerställa att insatsens utförande fortgår enligt uppdrag och upprättad genomförandeplan med brukaren.
Du kommer även ansvara för att utbilda våra medarbetare i kvaltetsledningssystem, dokumentation och övriga verksamhetsystem inom verksamheten.
Alla inom verksamheten arbetar med motivation, struktur och planering i samverkan med brukaren och dess nätverk samt motiverar och inspirerar till ett meningsfullt liv.
Kvalifikationer
Stödpedagogexamen är ett krav och en grundutbildning inom området funktionsnedsättning vård och omsorg eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
Erfarenhet inom relevant område och av att arbeta utifrån ett strukturerat arbetssätt där tydlighet, kontinuitet och kommunikation är en självklarhet.
God datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Dels för att uppfylla dokumentationsskyldigheten samt att stödja övriga medarbetare i dokumentation och de olika verksamhetssystemen.
Att ha kännedom och förståelse för den lagstiftning som styr verksamheten.
Inneha ett pedagogiskt förhållningssätt då stor del av Stödpedagogens roll är att stödja/utbilda medarbetare i sitt uppdrag.
Det är av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en trygg och stabil personlighet samt god fysisk hälsa.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Anställningsvillkor
Tillsvidare 100%
Dagtid må-fre 38,75/ tim per vecka
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum:2021-02-20
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund