OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
Kannebäcksskolan består av tre olika skolenheter: Tal och språk F-9, Anpassad grundskola 1-9 och Döv och hörsel F-9. På skolan arbetar ca 220 medarbetare. Skolans ledningsteam består av en huvudrektor och fem biträdande rektorer. Vi använder oss av olika typer av bildkommunikation samt av teckenspråk, då vi har både hörande och döva elever samt kollegor.
Vi söker nu 1-2 stödpedagoger till vår verksamhet inom anpassad grundskola, med ett särskilt uppdrag att bedriva undervisning med enskild elev utanför skolan några dagar per vecka. Resterande dagar kommer du arbeta med elever i en av våra klasser under hela skoldagen, såväl i undervisning som i övergångar samt i fritidshemmet. I arbetet ingår att vara elevens motor, stötta i skolarbetet samt det sociala samspelet under hela elevens skoldag. Att bygga långsiktiga relationer är en viktigt del i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad utbildning som stödpedagog och har god språklig förmåga i svenska i tal och skrift. Kunskap i teckenspråk, TAKK och TSS är ett krav för tjänsten. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med elever som har stort behov av lågaffektivt bemötande samt elever med autism.
Du är van att hantera konflikter och räds inte agera professionellt i oförutsedda situationer. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du behöver kunna samarbeta med assistenter, pedagoger och vårdnadshavare och ha ett ödmjukt förhållningssätt för att skapa en bra vardag för eleven/eleverna. Du bör också ha goda redskap för att kunna stötta eleven/eleverna i undervisningssituationer.
Du har en god social kompetens och går till jobbet med en positiv grundinställning. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Vi läggar stor vikt vid personlig lämplighet enligt ovan beskrivna kvalifikationer och egenskaper.
Välkommen med din ansökan!
Intervjuer kommer att hållas under ansökningstiden.
Tjänsterna tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.