OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som stödpedagog/stödassistent i barnverksamheter ger du stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål efter upprättade genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett salutogent, pedagogiskt och motiverande förhållningssätt.
I arbetsuppgifterna ingår dokumentation, administration samt att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Men framförallt kommer vikten att ligga på det pedagogiska arbetet för att stärka och utveckla individen.
Vi använder oss av Time Care Planering och samplanerar i barnverksamheterna inom funktionshinder. Detta innebär att du kan komma att arbeta på fler enheter än den som du först introduceras i.
Arbetstiden är schemalagd, dag- och kvällstid, helg samt jourtjänstgöring.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har erfarenhet inom funktionshinderområdet och/eller av pedagogiskt arbete med barn och unga. Du har även arbetat aktivt med alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du som söker har gått omvårdnadsprogrammet, barn och fritid eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du som söker har en högskoleutbildning med pedagogisk inriktning, YH utbildning pedagog eller annan motsvarande utbildning.
Eftersom verksamheterna riktar sig mot barn krävs att du har ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Lindell, tf verksamhetschef
0303-37 13 02, 0737-73 13 02
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ebba Sjöstedt, verksamhetschef
0303-33 01 28, 0704-32 01 28
Anita Bemerstam, enhetschef
0303-33 03 67
Anna Karlsson Arndt, arbetsledare
0303-33 02 40
Agneta Lindell, enhetschef
0737-73 13 02
Annelie Oscarsson, enhetschef
0737-73 12 29
Solveig Andersson, arbetsledare
0704-32 09 37
Jenny Lomfors, arbetsledare
0704-32 05 06
Ann Johansson, enhetschef
0303-33 01 80