OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stora Enso Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. I vår kundbas finns exempelvis Europas största pappersgrossister och kontorsvaruåterförsäljare och Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper.
Är du en kunnig inköpare som trivs med att bygga relationer så kan det här vara rätt tjänst för dig!
Vad erbjuder vi dig?
I den här rollen får du möjlighet att jobba både operativt och strategiskt, vilket betyder att du får en stor variation av arbetsuppgifter som är kopplad till vår inköpsprocess.
Vi på inköpsavdelningen är ett litet team om totalt fyra personer som tillsammans besitter mycket kunskap och erfarenhet. Vi har ett nära samarbete med högt i tak och kombinerar gärna glädje, humor och kamratskap tillsammans med affärsmässighet. I rollen erbjuds du även att arbeta självständigt med frihet under ansvar.
Om tjänsten
På inköpsavdelningen ansvarar vi för all inköpsverksamhet på bruket och vårt mål är att säkerställa försörjningsbehovet samt arbeta för att utveckla möjligheter till effektiviseringar och förbättringar i inköpsprocessen. Vårt mål är bli lite bättre varje dag på det vi gör!
I rollen som inköpare ansvarar du för allt från mindre inköp till större investeringar och avtal. Det innebär att du tar fram förfrågningsunderlag och genomför anbudsprocesser samt utvärderar offerter och leder upphandlingar tillsammans med den tekniskt sakkunniga.
Du arbetar operativt med beställning av material, tjänster och utrustning samt med övriga administrativa uppgifter relaterat till inköp.
Rollen innebär mycket kommunikation både med interna och externa intressenter vilket ställer höga krav på din sociala och kommunikativa förmåga.
Vem är du?
Som person är du en lagspelare som är positiv, nyfiken och pedagogisk. Du har en proaktiv inställning till utmaningar och ser lösningar istället för problem. Du är initiativtagande och självgående med en analyserande förmåga.
Rollen kräver att du är en person som vågar utmana, ifrågasätta och ställa krav på dina intressenter och leverantörer – därför är det viktigt du känner dig bekväm i den rollen samtidigt som har lätt för att skapa nya kontakter.
Med tanke på variationen och karaktären av arbetsuppgifter så arbetar du strukturerat, organiserat och noggrant.
Dina kunskaper och erfarenheter
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller teknik. Har du bakgrund från inköp och eller processindustri är det meriterande.
Då engelska är vårt koncernspråk krävs det att du obehindrat hanterar engelska i tal och i skrift likväl som svenska.
Vårt affärssystem är SAP, har du erfarenhet av detta är det meriterande.
Övrigt
Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inköpschef Stjepan Musa på telefon 0702-43 62 77. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jessica Wester på telefon 076-852 92 10.
Sista ansökningsdag är den 18 december men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering.
På Stora Enso Paper värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
Välkommen med din ansökan!