OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VEM ÄR DU
Du har stark passion för heminredning och försäljning samtidigt som du letar efter en ny utmaning! Brinner du för kunden och detaljhandel samt tror på snabb, framtidsorienterad verksamhet – då är detta något för dig.
Du är intresserad av människor, människors liv hemma och människors shoppingbeteende och kan påverka, överraska och inspirera människor med kreativa idéer, lysande lösningar och perspektiv som tillför värde till IKEA och stöder företaget i en tid av förändring. Du vet verkligen hur du kan inspirera människorna omkring dig med din förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter för att utveckla och skapa tillväxt. Du har ledarerfarenhet inom detaljhandel och heminredning, genom vilken du har utvecklat en grundlig förståelse för verksamheten och de viktigaste delarna som används för att planera, följa upp och styra verksamheten, medan du fortfarande använder ditt kreativa tankesätt att komma med nya, spännande lösningar som lockar och inspirerar kunderna. Du trivs med att arbeta i en miljö där förändringar är en del av vardagen. I ditt dagliga arbete är du proaktiv och fattar beslut snabbt baserat på din kunskap och expertis inom området, vilket säkerställer en effektiv Com & In-funktion i varuhuset.
Flerårig ledarerfarenhet är ett krav och erfarenhet/utbildning inom Visual merchandising/Interior design är meriterande.
EN DAG I DITT LIV MED OSS
Det övergripande syftet med rollen är att leda, utveckla och inspirera Com&In-teamet och övriga funktioner i varuhuset för att öka heminredningsintresset och skapa efterfrågan på heminredningslösningar och kunskap på den lokala marknaden. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för layout, sortimentspresentation och kommunikation och därigenom bidra till att positionera IKEA i lokalområdet som en ledare i livet hemma.
Du kommer bland annat att:
• Leda och inspirera Com & In-teamet att använda kunskap om IKEA heminredning och människors liv hemma för att utveckla verksamheten.
• Säkra vitalitet och säsongsanpassning i varuhuset genom att skapa och implementera den kommersiella kalendern tillsammans med Commercial team.
• Leda Com & In-teamet när det gäller att säkra relevant och inspirerande sortimentspresentation, en optimal layout och en effektiv kommunikation som bygger IKEA-varumärket och distanserar oss från konkurrenterna.
• Se till att Commercial team har rätt förståelse för layout, sortimentspresentation och kommunikation och därigenom bidra till korrekta ”ways of working”.
• Bidra med kunskap om människors liv hemma i skapandet och genomförandet av affärsplanen.
TILLSAMMANS SOM ETT TEAM
Com&In-teamet i Linköping består av Com&In-chef, 3 avdelningschefer och 10-15 medarbetare. Du är också en viktig medlem i ledningsgruppen och där förväntas du bidra både med din expertis från ditt specifika område men även i övergripande varuhusfrågor där du bidrar med hela din samlade erfarenhet. Under de senaste året har vi lagt grunden genom Concept Review och Commersial Review standard. Länge har det handlat varuhuset, nu kliver vi in en ny era där vi leder vår verksamhet och möter våra kunder utifrån ett marknadsperspektiv. Vi vill skapa ett möte i världsklass oavsett hur kunden väljer att möta oss. Vill du vara med och ta nästa steg?
ANSÖK NU!
Tjänsten är heltid, tills vidare med start enligt överenskommelse. Om du har några frågor angående tjänsten, tveka inte att kontakta Maria Ängsberg, varuhuschef maria.angsberg@ingka.ikea.com
Om du har frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Ulrika Petersson, rekryteringsspecialist, ulrika.petersson4@ingka.ikea.com.
Sista ansökningsdag är den 16 maj. Intervjuer kommer att göras löpande!
Välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.