OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är detta din nästa utmaning? Är du genuint intresserad av att utveckla medarbetare och driva försäljning?
Vi söker nu en Store Leader till vår butik i Emporia – är du den vi söker?
Du kommer att coacha, utveckla och utbilda dina medarbetare till att leverera en kundupplevelse och ett kundmöte i världsklass. Kunden är alltid i fokus! Du har fullt personalansvar för medarbetarna i din/dina butiker. Du har ett närvarande ledarskap och arbetar sida vid sida med ditt team. Du utvecklar och leder medarbetare med målsättningen att nå uppsatta mål samt utveckla verksamheten mot Telias strategiska mål. Du förväntas genomföra medarbetar- och utvecklingssamtal regelbundet. Du är en förebild för dina medarbetare genom att vara en senior ledare som alltid tänker affärsmannamässigt och föregår med ett gott exempel genom att leva efter våra värderingar. Du är högt förändringsbenägen och har en förmåga att förklara orsakerna bakom förändringar till dina medarbetare.
Du ansvarar för att din/dina butiker når sina uppsatta försäljnings- och kundnöjdhetsmål genom att ge dem rätt stöttning, utveckling och förutsättningar. Du säkerställer lönsamheten i din/dina butiker genom att aktivt arbeta mot måltalen i form av värde, volym och kundnöjdhet. I rollen som Store Leader förväntas du också arbeta kontinuerligt med att planera och genomföra säljfrämjande och relationsbyggande aktiviteter och utveckla försäljningen på din lokala marknad. Du utvecklar din personal för att butikerna framgångsrikt ska bidra till verksamhetens och regionens övergripande mål. Det är självklart för dig att bygga en sund kultur hos dina medarbetare baserat på kundbehoven.
Du kommer att sitta med i regionens ledningsgrupp tillsammans med din Regional Market Leader och övriga Store Leaders inom regionen. Du kommer tillsammans med oss att driva försäljning, coachning och kundmötet framåt.
Och vem är du?
Du är en förebild för dina medarbetare genom att vara en senior person som tänker affärsmannamässigt och föregår med ett gott exempel genom att leva efter våra värderingar. Du arbetar aktivt med ditt självledarskap och du tycker om att leda i förändring. Du är inte rädd för att ta ansvar, initiativ och ta beslut och du brinner för att utveckla dina medarbetare.
Du har tidigare erfarenhet av att leda andra och har tidigare arbetat med försäljning.
Gymnasieutbildning är ett minimikrav, ledarskaps och coach-utbildningar är högt meriterande och du måste kunna uttrycka dig väl i skrift, både på engelska och svenska.
Din personlighet:
Kund- och resultatorienterad
Engagerande och coachande
Nyfiken och lyhörd
Effektiv och förändringsbenägen
Gillar ett strukturerat arbetssätt
Du är en lagspelare som gillar att motivera och inspirera
Grundkrav för rollen.
2 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och försäljning
Bra kommunikativförmåga på både Svenska och Engelska
Intresserad?
Har du frågor är du välkommen att kontakta mig Sandra Gransten på 0705-091095. Vi kommer att intervjua löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen till Telia – Home to your next big opportunity!