OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Flügger har vi mycket att vara stolta över, inte minst våra djupa rötter, kvalitetsprodukter, duktiga medarbetare och vår lojala kundbas. I juni lanserades vår nya strategi, Going Green där ökat fokus på hållbarhet spelar en betydande roll för att vi skall nå våra mål.
Vi vill skapa ett grönare Flügger och fram emot år 2030 är det vår ambition att ha CO2 neutral produktion genom att använda 75% återvunnen plast i våra emballage och producera 100% hållbar färg.
Team, Time & Trust
Är du vår nya Store Manager/Butikschef till butiken i Gävle? Om du älskar försäljning, uppskattar stor handlingsfrihet och möjlighet att leda förändringar, då kan du vara den vi letar efter!
Som Store Manager på Flügger får du ett stort ansvar, många omväxlande arbetsuppgifter och en vardag där sällan en dag är den andra lik. Dina uppgifter rör sig från försäljning, rådgivning, arbetsledning och aktivitetsplanering till medarbetarutveckling, utbildning och affärsutveckling.
Tag med på resan
I butiken i Gävle får du ansvaret för utvecklingen av butikens kundportfölj såväl som ansvaret för personalen i butiken. Som Store Manager har du en oerhört viktig roll och chansen och möjligheten att påverka både försäljningsresultatet, kundservicen och ditt team i butiken.
Det är avgörande att du tar ledningen och inte tvekar att ge feedback och att följa upp arbetet i butiken. Vi värdesätter en aktiv coach som älskar att utveckla och träna sina medarbetare och som stöttar sina kollegor i både uppsökande och relationsskapande försäljning likväl som i det traditionella butiksarbetet.
Som Store Manager är du ansvarig för marknadsaktiviteter i närområdet, samt personal- och arbetsmiljöansvar för butiken.
Din roll som Store Manager innefattar bl.a.:
Planering, genomförande och uppföljning av butikens försäljning inkl. uppsökande försäljning
Behovsanalys och rådgivning i samråd med kund
Offerering, förhandling och slutförande av order
Nära samarbete med övriga funktioner på företaget såsom utesälj, teknisk support, produktutveckling, logistik mm.
Rapportering till närmaste chef samt andra avdelningar inom företaget
Din palett
Det är avgörande att du är ambitiös och proaktiv och att du tar stort ansvar för försäljningen, bemanningsplaneringen och driften av butiken. Vi vill också att du prioriterar träning, coachning och ledningen av ditt team. Du bör har hög social kompetens och förstå vikten av gott samarbete.
I tillägg till detta är det också viktigt att du:
Har erfarenhet från färg eller liknande bransch
Är resultatinriktad, ambitiös och drivs av att överträffa förväntningar
Är strukturerad, uthållig och har bra ordningssinne.
Är förändringsbenägen och uppfinningsrik
Har bra datorvana
Vi erbjuder:
En god och informell arbetsmiljö i ett professionellt och konceptorienterat företag där du kommer få goda möjligheter till personlig utveckling och professionell framgång.
Hos oss får du:
Ett av marknadens starkaste varumärken (och sortiment) inom färg och tillbehör för både proffs och konsument.
Ett omväxlande och fritt arbete i ett solitt företag
En VÄLETABLERAD butik med stor potential
En nära kontakt med din regionchef Anders Strömvall som kommer att göra allt för att du ska få rätt förutsättningar för att lyckas i din roll
Flügger är ett internationellt noterat företag med en omsättning på mer än 1,8 miljarder danska kronor och cirka 1400 anställda i Danmark, Sverige, Norge, Island, Polen och Kina. Ungefär 570 av dessa arbetar i Sverige. Vårt jobb är att utveckla, producera, marknadsföra och sälja färg, träskydd, tapeter, målningsverktyg och mer, i professionell kvalitet och också hjälpa våra kunder att hitta de bästa lösningarna. Vi är bara nöjda när våra kunder är nöjda.
Deadline: Vi arbetar med löpande urval. Senast 13:e december
Arbetsplats: Östersund
Sysselsättningsgrad: 100%
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Anställning: Heltid
Kontakt: Anders Stroemvall
Mail: ands@flugger.com
Telefon: (+46) 725187733