Store Planner till Åhléns Etablering & Byggprojekt

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Store Planner till avdelningen Etablering & Byggprojekt på Åhlens! Som Store Planner på Åhléns arbetar du för att utveckla och stärka Åhléns varuhuskoncept genom att planera och genomföra varuhuslayouter och ser varje enskilt varuhus potential.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna och att det är enkelt och inspirerande att handla hos oss.

Arbeta som Store Planner på Åhléns

I din roll följer du direktiv och riktlinjer för att maximera försäljning per kvadratmeter. Du arbetar självständigt och har tät dialog med Byggprojektledare, Regionchefer, Varuhuschefer samt Visual Merchandiser och våra affärsområden Hem, Mode och Skönhet.

Några av dina ansvarsområden:

- planera och utföra layouter gällande koncept
- utföra ytberäkningar som beslutsunderlag
- optimera och genomföra möbleringslayouter
- skapa detaljunderlag för inredningsbeställningar
- skapa detaljerade handlingar för bygg/externa hyresgäster/varumärkesshoppar
- hålla ritningsarkivet uppdaterat och aktuellt

Resor inom Sverige i form av platsbesök på varuhus förekommer ca 1 gång i månaden (ej övernattning).

Avdelningen Etablering & Byggprojekt är ett härligt gäng som arbetar med hyresförhandling, konceptfrågor och ombyggnationer i våra fysiska varuhus. I denna roll rapporterar du till chef för Etablering & Byggprojekt, Cecilia Glas.
Vem är det vi söker?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

- minst ett par års erfarenhet från en liknande roll inom detaljhandeln
- goda kunskaper i AutoCAD, som är ditt främsta arbetsverktyg
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du ett utpräglat affärsmannaskap med förmågan att tänka försäljning i allt du gör. Du är tydlig i din kommunikation och som person är du smidig, prestigelös och värnar om att skapa goda relationer. Arbete i en miljö med högt tempo och tighta deadlines är något du är van vid, och du har en stark prioriteringsförmåga. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi har möjlighet att ta emot dig omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Ringvägen i Skanstull (vi flyttar till nya lokaler vid Odenplan under sommaren).

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


Architect

Architect

20 september 2024

Inredare/Inredningsansvarig

Inredare/Inredningsansvarig

16 augusti 2024

Inredningsarkitekt

Inredningsarkitekt

2 maj 2024