OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om vår kund
Har du teknisk kompetens, brinner för försäljning och vill skapa långsiktiga kundrelationer? Då kan du passa i rollen som Storels nästa innesäljare.
1973 drog vi igång Storel i Göteborg. Vi var lärlingar då, men vi lärde oss snabbt genom att lyssna på elektrikerna, de erfarna montörerna. Med tiden har vi blivit bra på att hålla koll på modern teknik, framtidens energi, det senaste om föreskrifter och hur branschen utvecklas. Så bra att elektrikerna tyckte att vi borde starta en skola. Elektriker har fortsatt att handla hos oss i mer än fyrtio år.
Idag är vi närmare 350 medarbetare och våra butiker finns på närmare 30 platser runt om i Sverige. Och där vi inte finns så finns vi ändå, med en dygnet-runt-öppen webbshop och mobil shop, superplanerad logistik och snabba leveranser. Numera är vi även en del av Rexel Group, som är en av världens största elgrossister. Vi vill fortsätta att utvecklas och bli ännu bättre. Bäst. Vill du bli en i vårat team?
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som innesäljare hos Storel innebär att skapa en professionell och lönsam försäljning som leder till hög kundnöjdhet. En central del i arbetet är att på ett kvalitativt sätt arbeta med aktiv försäljning, ordermottagning och merförsäljning såväl via inkommande som utgående samtal. Du kommer att arbeta med proaktiv kampanjförsäljning och genom din analytiska förmåga hittar du lösningar som leder till säljfrämjande åtgärder. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är även:
• Bevakning och uppföljning av teamets offerter
• Rådgivning och produktförslag vid förfrågningar och offerter
• Hantering av reklamationer och returer
• Omvärldsbevakning och uppdatering avseende produkter
Vi erbjuder dig en fast tjänst med mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ett innovativt och expansivt företag som värnar om en bra miljö.
Din profil
Vi söker dig som har en el-teknisk gymnasieutbildning eller liknande. Du har en teknisk kompetens och bred produktkunskap, gärna inom belysning. Vi tror att du som söker har dokumenterad säljerfarenhet och är van att arbeta mot uppsatta mål och budget. Din kommunikationsförmåga är mycket god och du har goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande är erfarenhet av CRM-verktyg.
Som person är du driven, utåtriktad och har ett genuint affärssinne. Du har hög social kompetens tillsammans med ett positivt förhållningssätt vilket leder till att du på ett framgångsrikt sätt skapar relationer. För att trivas i rollen som innesäljare har du en mycket god administrativ förmåga och du föredrar att arbeta strukturerat samt effektivt.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via Effektiv.se. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Therese Brundin på följande nummer eller adress: 0709-64 42 10 eller therese@effektiv.se
Om oss
Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Rapp
Stina Fixander
0766299992
Stina Fixander
Anna Rapp
0704-20 44 41
Sofie Klaesson
0704-204532
Jasmina Dedeic
Tanja Olsson
0739-350291
Jasmina Dedeic
Tanja Olsson
0739350291
Elaine West