STOREMANAGER STOCKHOLM

STOREMANAGER STOCKHOLM

Arbetsbeskrivning

STOREMANAGER SEFINA STOCKHOLM

Älskar du försäljning och att leda andra? Har du intresse för smycken, klockor, ädelstenar, instrument, konst och antikviteter? Vi söker just nu en självdriven och säljfokuserad personlighet med ledaregenskaper och viljan att ständigt utveckla både sig själv såväl som andra.

Som StoreManager har du ett helhetsansvar för vår butik i Kista. Du leder och utvecklar dina medarbetare samt driver butiken enligt uppsatta mål. Du kommer själv vid behov att arbeta i butikerna med kundmöten, värdering, auktioner m.m. samtidigt som du behöver vara både närvarande, tillgänglig och lyhörd som ledare.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

- Ansvara för butikens värden och belåningsrutiner

- Belåning, värdering och försäljning till våra kunder

- Budgetansvar samt aktivt arbeta med våra nyckeltal

- Analysera resultat samt arbeta aktivt för att nå nya kunder

- Personalansvar

- Rekrytering attrahera talanger och bygga sammansvetsade team

- Introduktion, onboarding och kontinuerlig utveckling av medarbetar

- Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet i butikerna

- Värdeinventering, inventering, varuhantering, administrativt arbete

Profil & Bakgrund

Vi tror att du som söker har minst tre års tidigare ledarerfarenhet och en mogen inställning till ledarskap och förmåga att anpassa ditt ledarskap efter olika situationer och olika individer. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet från försäljnings-/serviceyrken. Du har även erfarenhet av att leda en butik och där du skapat dig en förståelse för drift, ledning och utveckling av dessa. Du är van att ta yrkesmässigt ansvar, är pådrivande, handlingskraftig och verksamhetsnära som person. 

-Gymnasieutbildning som kompletterats med ytterligare utbildning inom butiksledning, retail, ledarskap och/eller försäljning

- Dokumenterat goda resultat av att leda inom försäljning

- Erfarenhet och förmåga att leda på distans och skapa självgående team de dagar du inte är på plats

- Erfarenhet av att ansvara för försäljningsbudget

- Du är van att läsa och följa upp ekonomiska nyckeltal och rapporter

- Hög förmåga av operativ projektledning med dokumenterat goda resultat

- Social kompetens, ambassadörskap och utvecklingsorienterad förmåga

- Brinner för att ge service utöver det vanliga och drivs av att överträffa mål

- Har ett gott siffer-/affärssinne och är noggrann

- Behärskar svenska och engelska obehindrat, talar du andra språk är det meriterande

- God datorvana och erfarenhet att arbeta i Officepaketet framförallt PowerPoint och Excel

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en positiv atmosfär på arbetsplatsen. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem m.m.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid, motsvarande 38,5 timmar/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider. Tillträde efter överenskommelse.

På Sefina strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Varmt välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina ansökningshandlingar får gärna innehålla CV samt ett personligt brev. Skicka din ansökan idag direkt via länk eller via work@talentpartner.se

Om Sefina som bolag

Sefina är Nordens största pantbankskedja som grundades redan 1884. Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger Finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Idag är vi totalt närmare 140 medarbetare med huvudkontor i Stockholm, 20 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket Helsingin Pantti Oy (HPO). Sefinas huvudkontor samt koncernfunktioner finns på Kungsholmen i Stockholm och här samarbetar de operativa avdelningarna, HR, IT, utbildning, operativt, marknad och ekonomi för att ge service i världsklass till våra butiker. Bakom kulisserna arbetar vi både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Fokus ligger på att möta våra kunders behov och att kunna ge det lilla extra. Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor. Företagsgruppen har en starkt växande e-handelsverksamhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent & Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Postadress

Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM, 11434

Liknande jobb


Butikschef

Butikschef

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024