Storkundsäljare till DinEl

Arbetsbeskrivning

Vi är ett framsynt energiföretag som satsar offensivt för att åstadkomma långsiktigt kloka energilösningar. Miljöfrågorna har länge varit i fokus hos oss och med vår breda kompetens och stabila grund satsar vi på att hjälpa våra kunder att i sin tur minska sin miljöpåverkan. Vårt arbete för ett hållbart samhälle innebär spännande utmaningar för våra medarbetare - vill du bli en av oss?

DinEl AB är ett elhandelsföretag på den svenska elmarknaden från och med den 1 april 2009. Tillsammans med våra kunder ska vi bli Sveriges bästa elhandelsföretag. Detta innebär att du som jobbar hos oss blir en av våra framgångsfaktorer. En annan sådan är våra ca 300 000 kunder. Vi är ca 65 medarbetare som arbetar med försäljning av el och kringtjänster. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett regionkontor i Trollhättan. DinEl är ett helägt dotterbolag till Göteborg Energi AB.

 

Avdelningen Företagsförsäljning ansvarar för försäljning och administration till nya och befintliga kunder.

Elhandel är en mycket konkurransutsatt marknad där försäljning är en mycket viktig del av kärnverksamheten. Inom Företagsförsäljning hanteras mellanstora och stora företagskunder inom alla segment. Även affärer med vind- och vattenkraftproducenter hanteras av våra storkundsäljare. Vi sätter stort värde i relationerna med våra kunder och att tillsammans med våra kunder göra bra affärer.

Rollen som storkundssäljare innebär varierande arbetsuppgifter:

* arbeta med försäljning mot nya och befintliga kunder
* ansvara för att nå personliga säljmål
* kontinuerligt hålla sig uppdaterad på aktuella elmarknadspriser och marknadsutveckling
* besvara upphandlingar mot kommunala och offentliga verksamheter
* löpande rapportera uppföljning till portföljkunder
* ha daglig kontakt med våra kunder för att hantera olika försäljningsrelaterade frågor
* ansvara för att förbereda, genomföra och följa upp kundmöte och kundevents

Personliga egenskaper:

* drivande
* målmedveten
* lyhörd på kundernas behov
* social
* samarbetsvillig

Vi söker nu dig som har:

* arbetat med företagsförsäljning i minst 3 år med goda resultat
* erfarenhet av storkundsförsäljning/key account management i minst 1 år med goda resultat
* erfarenhet av nykundsbearbetning via telefon
* förmågan att bygga goda kundrelationer
* goda kunskaper om elhandel är meriterande
* erfarenhet av att arbeta i CRM-systemet SAP är meriterande
* högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig är meriterande

Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Vårt urval kommer att ske löpande under ansökningstiden då vi är angelägna om att vår nya medarbetare är på plats så snart det är möjligt. 

 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hans O Andersson, tf avdelningschef
031-62 63 04
Martin Sandin, avdelningschef
031-62 81 87
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Mona-Lisa Rhodin, ordförande
031-626999
Ingela Norén Olsson, enhetschef
031-626237, 0707-626237
Kenneth Nyberg, enhetschef
031-626176, 0722-095033
Bjarne Nordahl, enhetschef
031-626290, 0707-626290
Anders Bengtsson, enhetschef
031626558, 0761062664
Catharina Löfgren, enhetschef
031-626252
Ann-Marie Lindell, avdelningschef
031-62 64 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg Energi
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • -
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 18 november 2013

Besöksadress

Box 53
None

Postadress

Box 53
Göteborg, 40120

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024