Storkundsansvarig

Arbetsbeskrivning

Kungliga Operan AB är ett av staten helägt aktiebolag med en omsättning på ca 400 milj kr.Huvudmålet för Operan är att vara Sveriges nationalscen för opera och balett.Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 560 anställda.Försäljningsavdelningen, som är en del av marknads- och försäljningssektionen, har ett uppdrag att ansvara för försäljningen av ca 20 opera- och balettuppsättningar på stora scenen per år.Vi vill nu utveckla och förbättra vår försäljning och söker därför en storkundsansvarig som ska inrikta sig på företagsförsäljning.Storkundsansvarig kommer att vara underställd biträdande försäljningschefen och ingå i försäljningsavdelningen.Arbetsuppgifterna innebär att sälja Operans tjänster, framför allt våra föreställningar, till företag och organisationer.Detta innebär att skapa goda relationer med storkunder och samarbetspartners, att lära känna marknaden och tillsammans med biträdande försäljningschef lägga upp strategier för olika försäljningsprojekt.Storkundsansvarig driver och genomför självständigt projekten, genom att exempelvis utforma och planera paketlösningar tillsammans med samarbetspartners som sedan ska kommuniceras ut och säljas till kunderna.I tjänsten ingår även eget budget- och försäljningsansvar.Vi söker dig som har en säljutbildning eller motsvarande kunskaper.Det är ett krav att du har 2-3 års erfarenhet av försäljning business to business, helst inom events eller liknande.Du har erfarenhet av att självständigt initiera, driva och slutföra olika projekt inom försäljning.Det är väldigt viktigt att du är skicklig på att skapa långsiktiga relationer och goda samarbeten med kunder och olika samarbetspartners.Du är kulturkonsument med intresse för opera och balett.Du har goda datakunskaper, främst inom Office, och du är van att arbeta i kunddatabaser.Du kan även uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.Vi tror att du som söker har mycket energi och är en social och utåtriktad person.Du har en stark egen drivkraft och trivs när du får arbeta självständigt och ta mycket eget ansvar.Ditt synsätt är lösningsorienterat, du har lätt för att se möjligheter och att tänka utanför ramarna.Vidare har du lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.Tillträde enligt överenskommelse.Kungliga Operan AB, Personalavdelningen, Box 160 94, 103 22 Stockholm senast 5 maj 2008.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teaterförbundet Stina Vesamäki
073-629 15 79
Försäljningschef Ann Snell
070-668 44 43
Teknisk chef Kurt Blomqvist
070-640 44 30
Ledarna Patrik Andersson
08-791 44 83
HR-konsult Mathias Buskas
08-791 43 32
Chefsproducent Peter Kollarik
08-791 44 85
HR-chef Jenny Nyström
08-791 43 39
Teaterförbundet Magnus Kyhle
070-284 45 70
Podiemästare Lars-Inge Sernklev
08-791 4462
Orkesterchef Fredrik Andersson
08-791 4449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 april 2008
  • Ansök senast: 5 maj 2008

Besöksadress

Jacobs torg 4
None

Postadress

Box 16094
STOCKHOLM, 10322

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024