OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Veolia är ett av världens ledande miljöföretag. Nu fortsätter vi att utveckla organisationen för att skapa ytterligare värde för våra kunder. Vi har en tydlig strategi för vad vi vill uppnå 2023 där stort fokus ligger på Service Management och cirkulär ekonomi. Vill du vara med och utveckla Veolias strategiska försäljningsarbete och driva projekt som krävs för att våra största kunder ska uppnå sina hållbarhetsmål? Sök rollen som Storkundsansvarig i Göteborg.
Vilka är vi och vad får du göra hos oss som storkundsansvarig?
Veolia är ett tjänsteföretag inom energi, vatten och återvinning. Vi erbjuder helhetslösningar inom service management med hållbarhet i fokus och vi tar tillvara våra kunders och samhällets resurser. Våra kunder finns inom många branscher såsom industri, detaljhandeln, fastigheter och energi.
Som Storkundsansvarig hos oss kommer du att ha ett tydligt kundansvar. Du träffar olika beslutsfattare inom industrin, diskuterar utvecklingsprojekt och bygger upp långsiktiga relationer. Du driver utvecklingsprojekt inom Service Management, miljö och återvinning som bidrar till våra kunders hållbarhetsutveckling. Du kommer att samarbeta med Veolias samtliga affärsområden för att långsiktigt erbjuda våra kunder värdeskapande helhetslösningar.
Du kommer bl.a. att ansvara för:
- Analysera kundernas nuläge och definiera förbättringsprojekt
- Budget- och resultatansvar för dina kunder
- Bygga upp relationer med nya industrikunder
- Vara delaktig i utvecklingen av Veolias konceptutveckling
- Skriva värdeskapande offerter och avtal
- Resurs vid internationella upphandlingar
Kvalifikationer
- Akademisk utbildning inom ekonomi eller teknik
- Omkring 3-5 års erfarenhet från liknande roller där du drivit utvecklingsprojekt, gärna inom hållbarhet/återvinning
- Tidigare erfarenhet från industrin
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
För att trivas i rollen tror vi att du är karismatisk och entusiasmerande, med god kommunikativ förmåga och gillar att diskutera utveckling med kunder och presentera lösningar. Du bygger långsiktiga relationer, både externt och internt. Du är affärsmässig och brinner för att göra affärer som skapar ett mervärde för våra kunder och tänker utanför boxen för att hitta kundanpassade lösningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar Veolias värderingar: ansvar, sammanhållning, respekt, innovation och kundfokus, samt tillämpar dessa i ditt yrkesutövande.
Veolia erbjuder dig
Veolia är en global koncern med nästan 200 000 anställda. Inom koncernen finns många karriärmöjligheter, såväl i Sverige som inom Europa. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas och arbeta med kompetenta medarbetare i ett stabilt företag som erbjuder goda villkor. Som anställd hos får du arbeta med modern branschteknik som tar tillvara på kundens och samhällets resurser.
Som Storkundsansvarig rapporterar du till Vice President Sales Recycling. Arbetsområdet är Västra Sverige med placering i Hisings Backa. Tjänsten innebär resor inom regionen.
Kontakt och ansökan
I den här processen samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club. Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan på www.competenceclub.se (http://www.competenceclub.se) så snart som möjligt, dock senast 21 oktober. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen.
Om du har ytterligare frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, så är du varmt välkommen att kontakta Linda Tjäder på linda@competenceclub.se eller +46 739-535324. Vi ser fram emot din ansökan!