OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter dig som är en hejare på att bygga relationer men samtidigt tycker om det administrativa arbetet bakom varje lyckad kundrelation. Vi söker efter en kandidat som triggas av såväl siffror som människor, och som vill arbeta i en ny spännande roll som innefattar både logistik och kundhantering. Ser du, precis som vi, charmen i denna rolls komplexitet och vill vara med och forma denna roll från början?
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Lagermetalls räkning en storkundsansvarig med intresse för orderhantering och logistik.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Lagermetall. Lagermetalls intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som storkundsansvarig kommer du att få vara med och forma en helt ny roll i verksamheten. Rollen kommer att vara tudelad och till en början kommer tjänsten främst att innefatta dagligt orderhantering, ansvar för ramavtal mot storkunder, administration kring beställningar samt lättare inköp. Den andra delen av tjänsten har den rätta kandidaten själv möjlighet att påverka men tanken är att du ska bearbeta och bygga vidare på de existerande storkunderna som företaget idag har. Du blir därmed storkundsansvarig och kommer vara ytterst ansvarig för relationen, beställningar, avtal och det strategiska arbetet kring relationen.
Vi tycker att det är i komplexiteten som denna tjänst har sin fördel och sin charm. Du kommer att få stor insikt i den dagliga, mer administrativa logistik-delen samtidigt som du också får möjligheten att bygga vidare på de existerande kundrelationerna i en mer säljfokuserad roll. Rollen kommer att innebära en stor del egenarbete där du själv lägger upp och planerar din vardag, samtidigt som du också kommer att tillhöra ett team och därmed ha möjlighet att bolla, diskutera och utbyte kunskap med dina närmsta kollegor.
För rätt kandidat är detta en tjänst med oändliga möjligheter. Du som söker kommer tidigt få stort ansvar och du kommer ha möjlighet att bidra på flera nivåer i organisationen. Då du verkar inom både logistik och kundhantering kommer du också snabbt att få stor helhetsförståelse för verksamheten.
VI SÖKER DIG SOM
Har känsla för relationsbyggning men också ett öga för affärer. Du har en avslutad examen i logistik, ekonomi eller försäljning och har hunnit arbeta något/några år i roll du finner relevant för denna tjänst. Du är professionell, ambitiös och är troligtvis på jakt efter ett arbete där du har möjlighet att påverka och bidra till tillväxt. Du ser charmen i att denna roll är tudelad och tycker att administrativa uppgifter är minst lika spännande som de kundorienterade.
Det är meriterande om du arbetat med orderhantering/inköp/logistik tidigare men likaså om du kommer från mer renodlad ekonomitjänst.
Som person är du framför allt trovärdig och ödmjuk. Du värdesätter noggrannhet, kvalité och professionalism och du genomför alltid dina uppgifter helhjärtat. Du är framåt, kommunikativ och har lätt för att inge förtroende hos dem du möter. För att trivas i denna roll tror vi att du behöver vara intresserad av både människor och siffror. Det vill säga att du drivs av goda relationer och välfungerande samarbeten samtidigt som du alltid ser till företagets bästa och vet vad som krävs för att verksamheten ska kunna växa på sikt.
Sök tjänsten på http://www.academicwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson