OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se
Skansen befinner sig i en spännande utvecklingfas och rekryterar nu nyckelpositioner till olika avdelningar. Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson med ansvar för att driva och utveckla försäljning av Skansens utbud mot företag och grupper. Du kommer att ingå i marknads- och kommunikationsavdelningen och rapportera till Enhetschefen för Försäljning & Samarbeten.
På marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar vi gemensamt med att driva utvecklingen av och lyfta Skansens hela verksamhet: djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Tillsammans arbetar vi för att befästa Skansens roll som ett besöksmål av världsklass och med strävan att utveckla Skansens erbjudande gentemot gäst och potentiell gäst utan att förlora friluftsmuseets själ.
På marknads- och kommunikationsavdelningen finns tolv medarbetare. Vårt kontor ligger innanför Skansens entréer, på Djurgården i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
● Driva och utveckla försäljning av Skansens totala utbud mot företag och grupper i tätt samarbete med andra avdelningar.
● Aktivt sälja in Skansens utbud till befintliga och nya kunder och intressenter.
● Identifiera kundmarknader och samordna införsäljande aktioner och events i syfte att skapa nya affärer och hitta nya kunder.
● I samråd med samtliga verksamhetsområden skapa, utforma och sälja in en intäktsdrivande produktportfölj.
● Skriva offerter, förhandla om och ingå avtal av nya affärer och bokningar.
● Förvalta och utveckla kundrelationssystem samt bokningssystem i samråd med enhetschef och bokningsenheten.
● Fungera som back up och stödfunktion för Skansens bokning- och gästservice.
● Arbeta anpassat utifrån Skansens hela verksamhet och behov. Djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider.
Kompetens och erfarenheter
• Erfarenhet av att arbeta med försäljning
● Känna sig trygg i säljprocesser för att administrera försäljning.
● Erfarenhet av att identifiera nya kundmarknader.
● Vana att arbeta med kundrelationssystem.
● God vana av att bearbeta kunder, skriva offerter och avtal, förhandla och vara en del i att inleda och utveckla långsiktiga relationer.
● Förmåga att arbeta utifrån såväl affärs- och lönsamhetstänk som att bidra med kreativa och aktuella idéer.
● Hög flexibilitet i relation till verksamhetens behov.
● Flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Fler språk är meriterande.
För att trivas i den här rollen tror vi även att du har god kommunikationsförmåga och trivs med att nätverka och skapa upplevelser utöver det vanliga.
Är det här din nästa utmaning? Klicka på länken längre ner i annnonsen och registrera din ansökan med CV och personligt brev senas den 31 januar 2021. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Urval och intervjuer sker löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Novare. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sohaila Bagger-Sjöbäck på Novare via email: sohaila.baggersjoback@novare.se.
Ansök här: Storkundsansvarig – samarbeten och sponsring - Novare Search & Selection
Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsten.
Fackliga representanter:
Saco-S: Boel Recén, boel.recen@skansen.se, ST: Birgitta Jansson, birgitta.jansson@skansen.se, Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18