OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att möta och serva människor? Här får du anta utmaningen att hitta lösningar som passar varje kunds olika förutsättningar.
Genom att hjälpa resenärer i både kniviga och stressiga situationer bidrar du till ett mer hållbart Halland! Letar du efter ett varierande, utmanande och framför allt väldigt roligt jobb så är det hos oss på Informationsenheten du ska vara!
Arbetsuppgifter
Som störningsinformatör på Informationsenheten är du en av de första personerna som våra kunder möter när de kontaktar oss via telefon, chatt, Facebook eller mejl. Du har som primär arbetsuppgift att presentera bästa möjliga reseinformation och svara på resenärernas frågor i våra externa kundkanaler.
Information till resenärerna vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken, är vår högst prioriterade arbetsuppgift. Informationen publicerar du med hjälp av olika IT-stöd i våra externa kanaler. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på diverse skiftande frågor i vår kundservicetelefon, hantera och administrera inkomna kundärenden.
Du har din huvudsakliga placering på huvudkontoret i Falkenberg, möjlighet till arbete hemifrån finns. Informationsenheten har öppet för kunderna året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får väldigt varierande arbetstider, dvs. morgon-, dag- kvälls- och helgtjänstgöring.
Om arbetsplatsen
Hallandstrafikens First line mot kunderna är Informationsenheten. Det är hos oss du landar först när du kontaktar Hallandstrafiken. Vi bygger nu vårt informatörsteam för framtiden där vi ser ett ökat resande i regionen. Vi får fler och bättre digitala kommunikationsmöjligheter och söker nu två störningsinformatörer som ska vara en del av Hallandstrafiken i framtiden.
Hallandstrafiken arrangerar 50 000 resor i Halland - varje dag! Detta inkluderar busstrafiken, Öresundstågen, Pågatågen, Västtågen och Krösatågen. För Hallandstrafiken är kunden och kundbemötandet högst prioriterat. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
På huvudkontoret i Falkenberg och i kundservicebutikerna finns ca 100 medarbetare som arbetar med planering och utveckling av buss- och tågtrafik samt serviceresor, miljöarbete, reseinformation och marknadsföring för kollektivtrafiken i Halland m.m. Hallandstrafiken är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresor i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Har du vidareutbildning med inriktning kommunikation ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet och kompetens från liknande arbete med kundservice och kundkommunikation.
För att lyckas i rollen som störningsinformatör kräver vi mycket goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska. Eftersom vi använder många olika IT-stöd behöver du även ha en väl utvecklad och dokumenterat bred erfarenhet av arbete med datorer.
Som person är du bra på att fatta snabba beslut i en händelserik vardag, här hanteras olika former av trafikstörningar i buss- och tågtrafiken vilket ibland kan innebära rätt stort tryck på Informationsenheten från kunderna. I rollen som informatör agerar du lugnt och strukturerat under press då arbetet i sig kan vara intensivt i vissa perioder. Du har en god kommunikativ förmåga och har en förmåga att förmedla ditt budskap till mottagaren. En av de viktigaste egenskaperna för den här tjänsten är att du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Med bra service menar vi att du har vilja att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vilket innebär att du kan komma att kallas på intervju innan sista ansökningsdag.
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.