OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige.
Varje dag väljer över 400 000 kunder att resa med våra bussar, tåg, spårvagnar och båtar. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när du reser. På så sätt bidrar Västtrafik till det goda livet i Västra Götaland och till en attraktiv och konkurrenskraftig region.
Beskrivning
Störningshantering är en dygnet runt-verksamhet och knutpunkt för information till och från både kunder och partners. Vårt uppdrag är att minimera kundens negativa upplevelse av en störning och att bidra till ökad framkomlighet. Målet är att våra kunder vid en störning både kan och vill planera om sin resa tillsammans med oss.
På avdelningen arbetar idag drygt 30 medarbetare så som störningskoordinatorer, teamledare, verksamhetsutvecklare, schemaansvarig och avdelningschef. Vi skall nu tillsätta en vikarie till vårt team.
Dina arbetsuppgifter
Som störningskoordinator är dina främsta kontaktytor Västtrafiks partners och då i synnerhet trafikföretagen, men även interna funktioner så som Kundservice och Presstjänst samt Yttre Trafikledning.
Störningskoordinator med inriktning information:
Det huvudsakliga uppdraget innebär att förmedla information om trafikstörningar till Västtrafiks kunder och partners. Du bevakar trafiken och håller dig ständigt uppdaterad om det aktuella trafikläget. Du säkerställer också att informationen vi sprider är korrekt och samstämmig i samtliga informationskanaler. För att på så sätt tillgodose kundens behov av snabb och korrekt information.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Störningskoordinator orienterar du dig enkelt i olika IT-miljöer. Du har gärna utbildning inom logistik eller administration. Har du dessutom erfarenhet inom kollektivtrafik, transport, kommunikation eller liknande operativ verksamhet så är det meriterande.
Personliga egenskaper
Du är duktig på att samarbeta och bidrar till hela gruppens resultat genom att vara lyhörd, prestigelös och ansvarstagande. Du är strukturerad, analytisk och ambitiös och ser snabbt samt åtgärdar vad som behöver göras i en akut och komplex situation.
Du klarar av att prioritera, prestera och samarbeta med andra under hög arbetsbelastning samtidigt som du hela tiden fokuserar på att säkerställa Västtrafiks kundlöfte. Du trivs med ett varierande arbetstempo, är bra på att kommunicera i tal och skrift och har lätt för att ta till dig information.
Villkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillsättning snarast till 2021-12-31 med ev. möjlighet till förlängning. Placeringsort är Göteborg. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Annasara Carrazana, Teamledare på telefon 0722-027826 eller via mail till Annasara.Carrazana@vasttrafik.se
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2021-04-22
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningsperioden.