OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Storstockholms brandförsvar (SSBF) är ett kommunalförbund där 10 kommuner samarbetar; Danderyd, Lidingö, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker. SSBF är Sveriges största räddningstjänst och svarar för 1,2 miljoner människors trygghet. Genom samarbetsavtal svarar SSBF för larm och ledning av räddningsinsatser i totalt 25 kommuner i Uppland, Västmanland, delar av Södermanland och på Gotland.
SSBF:s uppdrag är att skapa trygghet för dem som bor, verkar och vistas i medlemskommunerna. I uppdraget ligger även att kontinuerligt bidra till en ökad riskmedvetenhet, minskad sårbarhet, färre olyckor och skador i samhället. Vidare omfattar uppdraget att medverka som aktiv part i medlemskommunernas arbete kring civilt försvar samt att vara en aktiv och engagerad aktör inom Samverkan Stockholmsregionen.
Om rollen
Vi söker nu en Upphandlare med placering på vårt huvudkontor som är beläget på Johannes brandstation i centrala Stockholm.
Vi behöver förstärka vårt inköpsteam och söker därför en Upphandlare till ett omväxlande och intressant arbete. I rollen som Upphandlare på Storstockholms brandförsvar ansvarar du operativt och administrativt för hela inköpsprocessen i dina tilldelade upphandlingar. Du är en av fyra upphandlare inom SSBF och kommer att upphandla en stor variation av varor och tjänster. Du kommer även arbeta med upphandling av fastighetsnära tjänster som exempelvis målare, elektriker, enklare byggnationer etc. Du ansvarar för att inköpen görs kostnadseffektivt och enligt LOU samt att avtalen följs upp.
Arbetsuppgifter
Som Upphandlare kommer du att hantera hela inköpsprocessen, behovs- och marknadsanalyser, praktiskt upphandlingsarbete, leverantörsrelationer, driva kommande förändringar, genomföra förhandlingar, följa upp leveranser mot avtal och avrop samt genomföra förnyade konkurrensutsättningar.
Arbetet innefattar att säkerställa att varor och tjänster upphandlas i enlighet med gällande regelverk. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar i samråd med beställare. Vidare är uppföljning och förvaltning av avtal viktiga delar i arbetet. Du bevakar nyheter och lagändringar inom området som kan påverka verksamheten och kommande upphandlingar och avtal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera, leda och genomföra upphandlingsprojekt av varor och tjänster i enlighet med gällande regelverk.Utveckla affärsmodeller och avtalskonstruktioner i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för goda leveranser.Planera, leda och genomföra förhandlingar med leverantörer.Avrop av varor och tjänster från gällande ramavtal.Ansvar för uppföljning av avtal.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet samt erfarenhet av offentlig upphandling tillsammans med goda kunskaper om tillämpning av LOU. Du har erfarenhet av inköpsprocessens alla delar samt god kompetens inom avtalsrätt. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Det är meriterande med akademisk examen, utbildning inom upphandling/inköp och/eller utbildning inom avtalsrätt. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda projekt samt erfarenhet av att ställa miljökrav kopplat till upphandlingar alternativt kompetens inom miljöområdet.
Vi söker en självgående lagspelare som tar eget ansvar. Du är noggrann och har ett driv samt förmåga att blicka framåt. Du verkar inom satta ramar, tänker nytt och gillar utveckling. Du har en god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten och arbetar strukturerat. I ditt arbete är du självgående och kunnig inom ditt område.
Du erbjuds
Storstockholms brandförsvar erbjuder en respektfull, öppen, professionell och pålitlig kultur där gemenskapen är stark. Vi har höga ambitioner och snabb utvecklingstakt. Alla våra medarbetare bidrar till att skapa ett tryggare samhälle. Vi är mitt i en omfattande digital transformation som omfattar allt från modernisering av IT-infrastruktur till upphandling och implementering av nya verksamhetssystem och IT-funktioner. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal, vilket innebär en trygghet för dig. Vi kan erbjuda en meningsfull arbetsvardag tillsammans med engagerade kollegor, flexibla arbetstider och möjlighet till såväl hälsoundersökning som friskvård på jobbet. Även stora möjligheter till kompetensutveckling.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (39,15 h/vecka). Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
Anställningsvillkoren regleras enligt Allmänna bestämmelser, AB.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV.
Skicka in din ansökan genom att klicka på ”Ansök här”
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20e juni 2021. För mer information om tjänsten vänligen kontakta HRM:s ansvariga rekryteringskonsulter Albert Lundgren på albert.lundgren@hrmab.se alt. +46 70 236 36 99 eller Jeanette Reuterskiöld, jeanette.reuterskiold@hrmab.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar