OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Storstockholms brandförsvar (SSBF) är ett kommunalförbund där 10 kommuner samarbetar; Danderyd, Lidingö, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker. SSBF är Sveriges största räddningstjänst och svarar för 1,2 miljoner människors trygghet. Genom samarbetsavtal svarar SSBF för larm och ledning av räddningsinsatser i totalt 25 kommuner i Uppland, Västmanland, delar av Södermanland och på Gotland.
SSBF:s uppdrag är att skapa trygghet för dem som bor, verkar och vistas i medlemskommunerna. I uppdraget ligger även att kontinuerligt bidra till en ökad riskmedvetenhet, minskad sårbarhet, färre olyckor och skador i samhället. Vidare omfattar uppdraget att medverka som aktiv part i medlemskommunernas arbete kring civilt försvar samt att vara en aktiv och engagerad aktör inom Samverkan Stockholmsregionen.
Om rollen
Vi söker nu en Upphandlingsansvarig inom IT med erfarenhet från IT-upphandlingar med placering på vårt huvudkontor som är beläget på Johannes brandstation i centrala Stockholm.
Vi behöver nu förstärka vårt IT-team och söker därför en upphandlare till ett omväxlande och intressant arbete där du arbetar i och ansvarar för hela upphandlingsprocessen med koppling till IT, från tidiga skeden till avtalsuppföljning.
I enhetens uppdrag ingår ett övergripande ansvar för samordning och utveckling av organisationens IT-infrastruktur och att utveckla organisationen till en e-myndighet.
Arbetsuppgifter
Som upphandlingsansvarig kommer du att hantera hela inköpsprocessen, behovs- och marknadsanalyser, praktiskt upphandlingsarbete, leverantörsrelationer, driva kommande förändringar, genomföra förhandlingar, följa upp leveranser mot avtal och avrop samt genomföra förnyade konkurrensutsättningar.
Arbetet innefattar att säkerställa att varor och tjänster upphandlas i enlighet med gällande regelverk. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar i samråd med beställare. Vidare är uppföljning och förvaltning av avtal viktiga delar i ditt arbete. Du bevakar nyheter och lagändringar inom området som kan påverka verksamheten och kommande upphandlingar och avtal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera, leda och genomföra upphandlingsprojekt av varor och tjänster i enlighet med gällande regelverk.Utveckla affärsmodeller och avtalskonstruktioner i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för goda leveranser.Planera, leda och genomföra förhandlingar med leverantörer.Rådgivning och utbildning internt inom upphandlingsfrågor.Avrop av varor och tjänster från gällande ramavtalUtveckla organisationen till en e-myndighetAnsvarig för alla avtal kopplade till IT och uppföljning av dessa
Vem är du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av offentlig upphandling med inriktning IT tillsammans med goda kunskaper om tillämpning av LOU. Du har erfarenhet av inköpsprocessens alla delar samt erfarenhet av huvudansvar för flera stora upphandlingsprojekt, samt god vana av att självständigt leda flera parallella upphandlingsprojekt samtidigt. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenhet av att arbeta mot eller inom kommunal eller statlig verksamhet är ett krav. Vi ser även att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT eller alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har kompletterat din examen med någon form av inköpsutbildning. Har du dessutom erfarenhet av arbete i politiskt styrda organisationer är även det meriterande, liksom att ha arbetat med upphandlingsverktyget TendSign eller likvärdigt.
Som person har du ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter, din initiativförmåga samt din förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt värdesätts. Det är viktigt att du har ett strukturerat och kvalitetsinriktat arbetssätt. Bland annat innebär det att du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är noggrann och har lätt för att kommunicera i tal och skrift.
Du erbjuds
Storstockholms brandförsvar erbjuder en respektfull, öppen, professionell och pålitlig kultur där gemenskapen är stark. Vi har höga ambitioner och snabb utvecklingstakt. Alla våra medarbetare bidrar till att skapa ett tryggare samhälle. Vi är mitt i en omfattande digital transformation som omfattar allt från modernisering av IT-infrastruktur till upphandling och implementering av nya verksamhetssystem och IT-funktioner. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal, vilket innebär en trygghet för dig. Vi kan erbjuda en meningsfull arbetsvardag tillsammans med engagerade kollegor, flexibla arbetstider och möjlighet till såväl hälsoundersökning som friskvård på jobbet. Även stora möjligheter till kompetensutveckling.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (39,15 h/vecka). Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
Anställningsvillkoren regleras enligt Allmänna bestämmelser, AB.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV.
Skicka in din ansökan genom att klicka på ”Ansök här”
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11:e juni. För mer information om tjänsten vänligen kontakta HRM:s researcher Amanda Scheutz, amanda.scheutz@hrmab.se, tel. 070-522 88 72 eller ansvarig rekryteringskonsult Jeanette Reuterskiöld, jeanette.reuterskiold@hrmab.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar