OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag, kunden sitter i centrala Stockholm.
Har du arbetat som drifttekniker, kundtjänst eller IT-support? Du kanske har erfarenhet av Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager och nätverk? Vi vill gärna komma i kontakt med dig, en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.
Rollbeskrivning
I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Inom tjänstens Servicedesk arbetar de utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar istället på inkommande ärenden samtidigt som de gör deras bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet.
Tjänsten innebär arbetsuppgifter som:
- Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande
- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
- Active Directory administration
- Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
- Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans
Vem söker vi?
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.
Krav:
- Relevant utbildning eller erfarenhet av IT-support eller kundtjänst
- Flytande svenska samt kunna någon utav nedanstående språk i tal och skrift
Meriterande är erfarenhet inom någon eller några av nedanstående punkter:
- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient
- Active Directory
- Office 365
- Microsoft Endpoint Manager
- Nätverk
- Hårdvara
- Ärendehanteringssystem
- Bekant med ServiceNow
- Stort eget intresse och driv
- Förmåga och intresse att genomföra felsökning
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby