OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring.Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. KUNDSERVICECHEF med sinne för affärer och som står för ett tydligt ledarskap till Strålfors i Ljungby Affärsområdet Grafisk skapar betydande mervärden för stor förbrukare av grafiska produkter och tjänster.Affärsområdets konceptlösningar erbjuder stora organisationer en rationell hantering av affärsrelaterade grafiska tjänster och produkter, med totalkostnaden i fokus.Grafiska lösningar är idag mycket mer än bara papper och tryck.Huvudkunderna är spelbolag, läkemedelsindustri, printcentraler samt större trycksaksförbrukare.Kundservicechefen leder det dagliga operativa arbetet inom kundservice, telefonförsäljning och backoffice samt utgör länken mellan försäljning/marknad och produktion.Ledarskapet omfattar 20-tal medarbetare samt utveckling av de rutiner och verktyg som används.Arbetsuppgiften omfattar hela orderflödet från kundservice, orderhantering, planering, design till plåt (media)tillverkning.Arbetsuppgiften ställer höga, men realistiska, krav på dig och dina medarbetare.Både i det dagliga operativa arbetet, att tillhandahålla hög tillgänglighet, tillförlitlighet samt leveranssäkerhet, men också avseende utveckling och produktivitetsförbättrande åtgärder av verksamheten för att möta kundernas nutida och framtida behov.Du ansvarar för . daglig och tydlig ledning mot uppsatta mål inom kundservice, telefonförsäljning och backoffice . löpande arbete med resursplanering, uppföljning samt förbättringsåtgärder . stöd i mer omfattande och komplexa kundfrågor .resursallokering och att åtgärder omgående sätts in vid ev.problem eller andra liknande frågor som behöver en omedelbar lösning . Vi vänder oss till dig som har . högskole- eller universitetsutbildning gärna med grafisk inriktning och/eller industriell ekonomi . 4-5 års erfarenheter inom kundservice, försäljnings- och/eller marknadsarbete där vana vid att arbeta med koncept- och paketlösningar är en merit . minst 3-5 års erfarenhet av ledarskap Som person är Du . strukturerad, tydlig och kan utgöra en förebild . proaktiv, drivande och vilja att utmana befintliga processer .analytisk, logisk och kan förankra en gemensam vision . mål- och resultatinriktad med förmåga till att ta beslut . lösningsorienterad, förändringsbenägen och initiativrik . teamorienterad med förmåga att delegera handlingskraft och väcka engagemang Du kommer att vara placerad I Ljungby.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.Välkommen med din ansökan senast den 19 april 2007.För att söka tjänsten, vänligen gå in på vår hemsida www.academicsearch.se och skicka in din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00