OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen.
Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd om cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.
ARBETSUPPGIFTER
Vad ska du göra?
Som fastighetsförvaltare har du stor variation i din vardag med många kontaktytor. Du kommer att arbeta med ett fastighetsbestånd där din inriktning är fastighetsägarens ansvar. Hos oss tillhör du ett förvaltningsteam som stöttar varandra och som fastighetsförvaltare kommer du att agera som en mentor/bollplank åt vår fastighetsdrift (fastighetstekniker, bovärdar och drifttekniker). Du har också ett nära samarbete med våra övriga team.
Med fokus på hög servicenivå och för att bidra till samhällsnyttan deltar du i utvecklingen av både våra kommunala verksamhetslokaler och våra egna bostadshus. Du arbetar strukturerat och proaktivt för att våra kunder och hyresgäster ska vara nöjda samt följer upp de insatser som görs. Du har ett ekonomiskt ansvar för ditt fastighetsbestånd och ansvarar för att ta fram underhållsplaner och budget samt uppföljning av ekonomin.
I din roll lyssnar du på och skapar mervärden för våra kunder. Du ser till att deras berättigade förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt. Kunden är i huvudsak kommunen eller interna beställare.
KVALIFIKATIONER
Kompetenskrav
• Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik/ekonomi
• Lång erfarenhet av liknande befattningar inom fastighetsförvaltning
• Erfarenhet från fastighetsbranschen
• Goda kunskaper av att upprätta och genomföra underhållsplaner
• Goda kunskaper om LOU, AFF och avtalsjuridik
• Vana av att jobba i fastighetssystem
• Goda kunskaper om myndighetskrav
• Mycket goda muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket.
• B-körkort - manuell
Meriterande
• Högskoleutbildning som till exempel fastighetsekonom eller fastighetsingenjör
• Erfarenhet av att arbeta på ett kommunalt fastighetsbolag
• Erfarenhet av att samordna underhållsplanering/förvaltning
ÖVRIGT
Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.
Idag är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus