OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av frågor som utveckling, lärande och kvalitet? Då har vi en spännande tjänst för dig! Kvalitetsenheten inom äldre- och omsorgsförvaltningen utökas med fler tjänster.
I rollen som kvalitetsstrateg är du en viktig del i förvaltningens förbättrings-och utvecklingsarbete. Tillsammans med dina kollegor har du ett övergripande strategiskt kvalitets- och utvecklingsansvar. Du arbetar med att stödja, granska och utveckla arbetat inom förvaltningens ansvarsområden. Det kan handla om att ta fram riktlinjer och strategiska planer samt genomföra utredningar och tillsammans med andra förvaltningar skapa strukturer för att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete. Du arbetar huvudsakligen på ledningens och nämndens uppdrag. Du medverkar i utvecklingen av processer och arbetsmetoder, ett arbete som syftar till att förbättra och utveckla äldre- och omsorgsförvaltningens insatser för kommunens invånare.
Rollen är förvaltningsövergripande och du har många olika kontaktytor, vilket du trivs med. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. I rollen ingår att representera förvaltningen i interna och externa nätverk samt vara aktiv i förvaltningens omvärldsspaning.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning.
Du har erfarenhet av att driva strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete inom socialtjänstens område. Du har mycket god digital kompetens vilket innebär att du med lätthet kan sätta sig in i nya program/system. Ditt arbetssätt är präglat av förtroende och ansvarstagande. Du är en person som tar initiativ och har ett resultatorienterat fokus. Du vill vara med och leda arbetet för att Sigtuna kommun ska ha en välfärd i framkant. Du tycker om att arbeta i en föränderlig värld och har förmåga att skapa engagemang för förändringsarbete. Du är en analytisk person med mycket god samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och