OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Uddevalla - en plats för hela livet
Avdelningen för administration söker nu en strateg för att förvalta, driva och utveckla våra administrativa processer och uppdrag.
Vi är en bred avdelning med många varierande arbetsuppgifter och uppdrag. Dessa är både av löpande och förvaltande karaktär men ingår även att jobba utvecklande och mot specifika och tillfälliga uppdrag, med fokus på förvaltningsövergripande uppgifter.
Inom vår avdelning organiseras socialtjänstens enhet för IT-stöd och IT-utveckling, Bemanningsenheten, socialtjänstens ekonomer och ekonomiadministratörer, inköpssamordning, avgiftshandläggning, lokalplanering, nämnds- och registratorsfunktion, verksamhetsutvecklare med övergripande arbetsuppgifter inom kommunikation, webb och värdegrundsarbete, strateg med övergripande förvaltningsansvar för vårt arbete med arbetsmiljö och medarbetarfrågor och socialtjänstens SAS, socialt ansvarige samordnare.
Vi strävar efter att ge det bästa stödet och servicen, till förvaltningen, men även att vara en viktig del i att leda och samordna utveckling och kvalitetssäkra våra verksamheter i förvaltningen.
Vi söker dig som både gillar att jobba med löpande/återkommande arbetsuppgifter och uppgifter av tillfällig karaktär. Som inte räds förändring och är flexibel i stort och smått. Uddevalla kommun är mitt uppe i en digital förändringsresa där vi är modiga och ligger i framkant. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att jobba i olika system och gillar att prova nya arbetssätt, program och metoder.
Du kommer vara direkt underställd avdelningschef och ha ett nära samarbete med övriga centrala funktioner inom avdelningen, chefer och övriga funktioner i andra avdelningar och även mellan olika förvaltningar i kommunen.
Tjänsten är till huvudsak riktad mot uppdrag och arbetsuppgifter som ligger hos Avdelningen för administration. Arbetsuppgifter kommer även att utföras mot våra två myndighetsavdelningar till viss del, vilket gör att erfarenhet av myndighetsarbete inom socialtjänsten är meriterande.
Arbetsuppgifter
- Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid och kommer också formas beroende på erfarenheter och kunskaper hos den som får tjänsten. Arbetet är till viss del uppdragsstyrt och innefattar bland annat att utreda, dokumentera, skriva tjänsteskrivelser och föredra för nämnd, ibland självständigt, ibland i grupp.
- Ett ansvar för förvaltningens hantering och uppföljning av alternativa driftsformer, som t ex LOV och IOP ligger på denna tjänst så vi fäster stor vikt vid om man hanterat dessa frågor tidigare. Du kommer även vara förvaltningens representant i kommunens näringslivsgrupp.
- Uppgifter av verksamhetsutvecklande karaktär mot våra myndighetsavdelningar kommer att ingå till viss del. Vilka arbetsuppgifter detta blir kommer även de att formas och förändras över tid och beror på den som får tjänsten. Även här kan det komma att handla om utredningar, dokumentation, tjänsteskrivelser, att föredra i nämnd och utveckling av administrativa processer inom just myndighetsavdelningarna.
Vi söker dig med:
- Relevant högskoleutbildning inom juridik, offentlig förvaltning, administration eller annan utbildning på eftergymnasial nivå som arbetsgivaren bedömer lämplig eller likvärdig.
- Erfarenhet av att jobba administrativt i kommun, främst inom socialtjänstens område. Särskilt meriterande om erfarenhet finns kring arbete med alternativa driftsformer, myndighetsarbete inom socialtjänst, styrning och ledningsarbete inom kommunal verksamhet.
- För att lyckas i rollen behöver du ha en hög digital mognad och ta tillvara på digitaliseringens möjligheter. Vi jobbar dagligen i Office 365 och särskilt Word, Excel, OneNote, Forms, Outlook, Teams. Har du även kunskap i t ex Lex, Stratsys eller SiteVision är detta meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv och driven. Du gillar att jobba i förändring och är duktig på att få med dig andra genom ditt engagemang och arbetsglädje. Du har en förmåga att hantera parallella processer och kan självständigt och strukturerat planera och prioritera i ditt arbete. Att kunna se helhet och lyfta blicken är en egenskap du har.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med och påverka. Du kommer att samarbeta med engagerade kollegor och vara en viktig person i att forma framtidens socialtjänst. Vi erbjuder friskvårdstid och möjlighet till arbete på distans.
Är detta något för dig skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig och din erfarenhet och varför du är intresserad av att arbeta med oss.
Intervjuer kommer att äga rum den 7 och 8 december på plats i våra lokaler på Kilbäcksgatan 32.
Övrigt
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.