OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kyrkans uppdrag är att förkunna evangelium om Jesus Kristus i ord och handling. Vi har idag ca 22 000 anställda över hela Sverige. De flesta arbetar i församlingstjänst, en del på stiftsnivå och en del på kyrkans nationella nivå - Kyrkokansliet i Uppsala. Vid kyrkokansliet, som ligger i centrala Uppsala, arbetar ca 300 personer. Ytterligare ca 100 personer arbetar utomlands. Arbetet har en stor spännvidd, allt från rättvisefrågor till finansfrågor.
Kyrkokansliet i Uppsala, informationsavdelningen, söker
Strateg för arbete med digital kommunikation
Informationsavdelningen på kyrkokansliet ansvarar för att ge ett effektivt kommunikationsstöd för Svenska kyrkans gemensamma bästa, hålla samman kommunikationen och bidra till att kyrkokansliet fungerar som en sammanhållande kraft för hela Svenska kyrkan. Under året har en omorganisation skett på avdelningen, för att förbättra våra förutsättningar att möta framtida utmaningar och för att säkra de digitala kanalerna som är navet i vår kommunikation med allmänheten. Avdelningen består av drygt 40 medarbetare.
Vill du vara med och bidra till Svenska kyrkans kommunikationsutveckling?
Vi söker dig som vill ingå i det team på kyrkokansliet som utvecklar och stärker Svenska kyrkans digitala närvaro.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt. Du ingår i ett team som ansvarar för olika områden. Tillsammans ska ni:
• Utveckla och beställa tekniska lösningar vad gäller digital kommunikation
• Upprätthålla kunskap om den breda utvecklingen inom området och användarnas behov
• Implementera Svenska kyrkans strategi för digital kommunikation
• Arbeta med strategisk analys och statistik
• Ge stöd för att hela avdelningen ska utveckla kunskaperna om digital kommunikation
Läs gärna Svenska kyrkans strategi för digital kommunikation och närvaro: http://www.svenskakyrkan.se/omoss/svenska-kyrkans-strategi-for-digital-kommunikation-och-narvaro
Kvalifikationer
För att komma ifråga för tjänsten ska du ha:
• Högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande kunskap och erfarenhet – helst med inriktning mot digital kommunikation
• Minst tre års erfarenhet av liknande arbete, gärna som projektledare
• Förståelse för hur tekniken kan nyttjas för flexibla lösningar och attraktiva webbplatser där responsiva gränssnitt, användbarhet, dialog, tillgänglighet och interaktivitet står i centrum
Det är meriterande om du har erfarenhet av Google Analytics och förmåga att analysera webbstatistik, samt erfarenhet av produktion av digitalt utbud för barn och ungdomar.
Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är nyfiken på ny teknik, tar egna initiativ och är inte rädd för att pröva nytt. Du är kreativ och tycker om att arbeta med förändring och utveckling. Du har koll på vad som händer i morgon när det gäller kommunikation på nätet och du eftersträvar att den digitala yta du arbetar med alltid ligger steget före. Du trivs med att jobba i ett litet gäng, där du tar ansvar för både delarna och helheten. Vi vill att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde: Snarast
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Lars Ove Ljungberg 0730-440590 eller avdelningschef Gunnar Sjöberg 018-16 95 00.
Fackliga representanter är Liselotte Rogberg (Vision), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Jenny Sjögreen (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast 11 augusti 2014. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Märk ansökningen med ref.nr 14/42 INFO
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Rudin
Monica Henning
Gunilla Tegnelöv