OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central administration
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en Strateg, fastighetsavdelningen
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsstrateg ansvarar du bland annat för att:
• samordna övriga förvaltningars verksamhetsanpassningar enligt fastställd process
• på uppdrag hyra in externa verksamhetslokaler
• vara avtalsansvarig för externa fastigheter inkl. omförhandling
• vara uppdaterad om befintliga fastigheters tekniska status
• arbeta med serviceförvaltningens lokalrevision
• vara informerad om tidiga skeden
• kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner
• referensperson vid upphandlingar kopplat till rollen
Samarbetet på fastighetsavdelningen och kommunens förvaltningar är en naturlig del av din vardag för att planera och styra mot gemensamma mål.
Som fastighetsstrateg ingår du i fastighetsavdelningens ledningsgrupp.
Du rapporterar till avdelningschef.
KVALIFIKATIONER
Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar.
Du är en driven problemlösare som förstår vikten av kommunikation, tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du är social och ser dig själv som ett naturligt stöd till dina kollegor. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga.
Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom område
• God förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Xpand är önskvärt
• Förhandlingsvana
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande
• Körkort B är ett krav
• Kunskap om hyresjuridik
• Tidigare erfarenhet från budgetarbete och resultatansvar
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40