OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Äldreförvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour.
Avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor är indelad i fyra team med ansvar för myndighetsutövning/planering, uppföljning, digitalisering och utbildning.
Nu söker vi en driven strateg med inriktning avtalsförvaltning för hemtjänst till myndighets- och planeringsteamet.
På äldreförvaltningen får du möjlighet till ett stimulerande, utvecklande och omväxlande arbete där du kan vara delaktig i kvalitetsutvecklingen av stadens äldreomsorg.
Din roll som strateg
Ditt uppdrag rör främst området avtalsförvaltning för hemtjänsten. Du kommer, gemensamt med en kollega, bland annat arbeta med samtliga privata hemtjänstutförare som har avtal med Stockholms stad. Det innebär att följa upp de befintliga hemtjänstutförare kopplat till de avtal som finns samt ta emot nya ansökningar från hemtjänstutförare som vill ingå avtal med Stockholms stad.
I uppdraget ingår att
- genomföra kvalificerade utredningar, svara på motioner, skrivelser och remisser från statliga utredningar samt bereda tjänsteutlåtanden till äldrenämnden
- ansvara för och fördela de föreningsbidragen som staden ger till föreningar inom äldreomsorgen
- följa upp föreningar inom äldreomsorgen samt att svara på frågor om föreningsbidrag
- driva utvecklingsarbete, samverka i projekt med interna och externa parter
- leda projekt
- representera förvaltningen i olika arbetsgrupper och nätverk
En central del i arbetet är även samarbete med andra förvaltningar inom staden, andra myndigheter, stadens utförare av äldreomsorg och kontakter med allmänheten.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- relevant högskoleutbildning
- aktuell och relevant erfarenhet från arbete inom äldreomsorgen
- erfarenhet av att skriva egna dokument, exempelvis tjänsteutlåtanden, rapporter och remissvar, av hög kvalitet
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av en ledarroll inom hemtjänsten
- erfarenhet från en politiskt styrd organisation, gärna kommunal
- erfarenhet av arbete från Stockholm stad
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. På ett ansvarsfullt och självgående sätt tar du ansvar över dina arbetsuppgifter och driver dessa framåt. Du arbetar strukturerat och ser till att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är en kommunikativ och lyhörd person som både uppskattar och har förmåga att samarbeta med andra människor. Vidare har du en genuin känsla för service. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att vänlig leverera lösningar.
Känner du igen dig i beskrivningen samt vill ha ett arbete där du får möjlighet att ingå i ett härligt och kompetent team där alla eftersträvar att göra skillnad i stadens äldreomsorg? Tveka då inte att skicka in din ansökan. Varmt välkommen!
Övrigt
Äldreförvaltningen erbjuder dig som anställd möjlighet till en friskvårdstimme per vecka, friskvårdsbidrag samt möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym. Vi har också flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Levin, HR-konsult
08-50811728
Ann-Christine Hansson, Förvaltningsdirektör
08-50836201