OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Äldreförvaltningen har cirka 150 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour.
Avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor med ca 50 medarbetare är indelad i fyra team med ansvar för digitalisering, myndighetsutövning/planering, uppföljning, och utbildning.
Team digitalisering arbetar tillsammans med stadsdelsförvaltningarna och andra aktörer med att införa och utveckla välfärdsteknik inom äldreomsorgen i Stockholms stad. Detta för att bibehålla och/eller stärka den enskildes delaktighet, trygghet och självständighet. Välfärdsteknik kan dessutom bidra till en bättre arbetsmiljö för medarbetarna. Nu söker vi dig som vill ha ett spännande uppdrag och arbeta med att utveckla äldreomsorgen med hjälp av ny teknik och digitala lösningar.
På äldreförvaltningen får du möjlighet till ett stimulerande, utvecklande och omväxlande arbete där du kan vara delaktig i utvecklingen av stadens äldreomsorg.
Din roll
Som strateg med teknisk kompetens tillhör du äldreförvaltningens digitaliseringsteam. Uppdraget innebär bland annat att ge stöd åt äldreomsorgens verksamheter i användandet av ny teknik och arbeta med upphandlingar av välfärdsteknik. Din roll blir att stötta verksamheter i deras digitala utveckling och bidra med kompetens vid införandet av nya digitala tjänster. Du ska fånga upp behov och ser förbättringsmöjligheter där digitaliseringen kan göra nytta för våra medborgare, brukare och medarbetare. Du är med i arbete med att utformar strategier, leder och ansvarar för digitaliseringsprojekt i samarbete med förvaltningsledningen. Omvärldsbevakning av trender inom området är en viktig och naturlig del av arbetet och som person kan du omsätta din omvärldsbevakning till verksamhetsnytta.
Din kompetens kommer att behövas inom flera områden och för närvarande i projektet moderniseringen av stadens sociala system.
I uppdraget ingår att:
- driva utvecklingsarbete, samverka i projekt med interna och externa parter
- representera förvaltningen i olika arbetsgrupper och nätverk
- genomföra utredningar inom projekt och skriva underlag och diverse rapporter samt dokument
- medverka i arbetet med upphandlingar.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- relevant högskoleutbildning gärna med teknisk inriktning
- erfarenhet av arbete på en strategisk nivå med äldreomsorgsfrågor
- erfarenhet av arbete med digital utveckling och/eller välfärdsteknik
- erfarenhet av projektledning
- erfarenhet av upphandlingar i offentlig sektor
- erfarenhet av att skriva egna dokument av hög kvalitet
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation, gärna kommunal.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser. Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du har en god kommunikativ förmåga och pedagogisk insikt där du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är självgående, tydlig och samarbetar bra med andra människor.
Övrigt
Äldreförvaltningen erbjuder dig som anställd möjlighet till en friskvårdstimme per vecka, friskvårdsbidrag samt möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym. Vi har också flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling.
Förvaltningskontoret är beläget i Farsta centrum i moderna och ljusa lokaler. Under 2022 kommer förvaltningskontoret och Stockholms trygghetsjour att flytta in i gemensamma lokaler nära Älvsjö station. Möjlighet finns även för visst distansarbete efter överenskommelse.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Levin, HR-konsult
08-50811728
Ann-Christine Hansson, Förvaltningsdirektör
08-50836201