Strateg Processer & Ledningssystem

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och strukturerad person? Vill du arbeta för ett större nordiskt bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa ett effektivt processorienterat arbetssätt inom den växande Alligo-koncernen!
Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Om avdelningen
Avdelningen Hållbarhet och kvalitet ansvarar för att koncernens hållbarhets- och kvalitetsarbete är integrerat i hela verksamheten och drivs i enlighet med gällande ISO-standarder.
Tillsammans med kollegor på avdelningen kommer du att driva och utveckla det processorienterade arbetssätt som styrs via ett integrerat ledningssystem.
Ansvaret omfattar vår verksamhet i Sverige, Norge och Finland.
Om tjänsten
Rollen är en nytillsatt strategisk funktion, och det kommer att finnas stora möjligheter att tillsammans med Hållbarhets- och kvalitetschef samt resterande avdelning skapa sin egen tjänsteprofil samt utveckla funktionen framåt. Vi tror att dina huvudsakliga arbetsuppgifter initialt kommer att vara att:
Utveckla och implementera arbetssätt för att säkerställa processinriktat arbete över hela bolaget
Utveckling och förvaltning av ledningssystemet samt planering och samordning av interna och externa revisioner
Utveckla, implementera och förvalta Alligos regelverk för processkartläggning, samt initiera och leda workshops med processägare för att visualisera processer samt säkerställa ett aktivt förbättringsarbete.
Utveckling och förvaltning av system för avvikelsehantering
Driva och/eller delta i utvecklingsprojekt inom ansvarsområdet
Stötta säljorganisationen vid kundförfrågningar inom ansvarsområdet samt ta fram underlag till ledningens genomgång
Omvärldsbevakning inom området
Representera koncernen i relevanta nätverk

Om dig
Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare.
För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som arbetar strukturerat och processinriktat. Du är duktig på att se förbättringar och har lätt för att få med dig andra personer. Du behöver också kunna växla nivå och hitta engagemang både inom det strategiska och operativa arbetet.
Utöver din personliga profil behöver du följande:
God svenska och engelska i tal och skrift
Högskoleexamen på lägst kandidatnivå. Har du en master motsvarande civilingenjör eller civilekonom är detta meriterande
Minst 4 års relevant yrkeserfarenhet innehållande:
Erfarenhet av att bygga upp, strukturera och arbeta i ett processorienterat verksamhetsledningssystem
Erfarenhet av arbete med processledning och processmodellering.
Erfarenhet av att leda och genomföra processkartläggningsworkshops samt att hålla utbildningar
Erfarenhet av arbete med förbättringsmodeller och förbättringsverktyg.
Mycket goda kunskaper inom ISO 9001 och ISO 14001 samt ISO 45001

Om Alligo
Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Verksamheten bildades 2020, genom sammanslagningen av Swedol och TOOLS och tog 2021 namnet Alligo och är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsen.
Sammantaget omsatte Alligo 8,5 miljarder kronor 2021 och har drygt 2300 anställda över hela Norden. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri- och byggsektorn samt offentlig verksamhet. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd.
Vår mission; ”Vi får företag att fungera”
Om din Ansökan:
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV, då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Vi tillämpar bakgrundskontroller på alla slutkandidater.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna-Lena Dahlberg, anna.lena.dahlberg@alligo.com
Sista ansökningsdag: 2023-01-15
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alligo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Postadress

Ödlegatan 7
LULEÅ, 97334

Liknande jobb


13 november 2024

Samordnare till stöd och service

Samordnare till stöd och service

12 november 2024

Quality Analyst i Riga

Quality Analyst i Riga

11 november 2024